پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 وزیر صمت اعلام کرد؛

سیاست‌های کلان اقتصادی مهم‌ترین موانع بخش تولید

 وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه‌های حاکمیت در راستای رشد تولید در کشور، مهم‌ترین موانع بخش تولید را مربوط به سیاست‌های کلان اقتصادی دانست.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد که این وزارتخانه به‌زودی تصمیمات مربوط به حمایت از تولید، مشوق‌ها و مسائل مربوط به رفع موانع تولید را به بخش‌های زیر مجموعه خود ابلاغ می‌کند.

وزیر صمت افزود:‌ وزارت صنعت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، آماده دریافت پیشنهادها برای تحقق شعار سال و رونق تولید است تا با دریافت نظرات بخش‌های دولتی و خصوصی در این رابطه گام‌های مؤثر و بزرگی برداریم.

وی با مهم خواندن استفاده از همه ظرفیت دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال افزود: تلاش ما در ستاد تسهیل، جهش تولید است و اقدامات مناسبی که در چندماه پایانی دولت انجام خواهد شد، ریل‌گذاری برای آینده است تا در دولت بعد ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت رشد و جهش تولید در بخش‌های اقتصادی کشور گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اتفاقات خوبی در بخش تولید کشور رخ داده و در حال حاضر، واحدهای تولیدی بسیاری هستند که به صورت چند شیفت کار می‌کنند تا به رشد تولید و رونق صادرات کشور کمک کنند.

وی بر نقش بخش خصوصی در رونق تولید، مطالبه‌گری جدی و هوشمندانه این بخش و تشکل‌ها به ویژه اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت، برای رفع موانع این بخش تاکید کرد و افزود:‌ مواردی که در اختیار وزارت صنعت و ستاد تسهیل است، به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه بخش تولید تنها مربوط به وزارت صنعت نیست و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در این حوزه نقش کلیدی دارند، بیان کرد: علاوه بر تولید در بخش‌های صنعتی و معدنی، رشد و رونق تولید در بخش فعالیت وزارت‌خانه‌های دیگر مانند جهاد کشاورزی و نفت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رزم‌حسینی در ادامه اظهار کرد: وزارت صنعت در خصوص مواردی که دارای اختیارات قانونی است و می‌تواند مستقیما ورود کند، اقدامات اولیه را انجام داده است و به زودی تصمیمات مربوط به حمایت از تولید، مشوق‌ها و نیز مسایل مربوط به رفع موانع تولید را به بخش‌های زیرمجموعه خود ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات