جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اقدام دستگاه قضایی برای حل مشکلات ۳ واحد تولیدی با اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد از ورود دستگاه قضایی به منظور حل مشکلات سه واحد تولیدی خبر داد و گفت: حل مشکلات این سه شرکت نقش مهمی در حفظ اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر دارد.

به گزارش رمزگشانیوز  

علی بستامی، رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد با اشاره به ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات سه واحد تولیدی در این شهرستان گفت: در راستای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دادگستری شهرستان اشتهارد با دعوت از مسئولان شهرستانی از جمله رئیس صنعت معدن و تجارت، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی و دیگر مسئولان از کارخانه‌ها بازدید کردند.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد درباره جزییات این برنامه که دادگستری و دادستان شهرستان اشتهارد متولی اجرای آن بودند، گفت: در این بازدید سه شرکتی که برای بازدید انتخاب شدند به دلیل مشکلات، فعالیت آن‌ها دچار اختلال شده و برای رفع مشکلات خود به دادگستری شهرستان اشتهارد مراجعه کرده بودند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات این سه شرکت نقش مهمی در حفظ اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر دارد، تاکید کرد: این بازدید‌های میدانی نشان از پیگیری و جدیت دستگاه قضا برای رفع موانع تولید و اهتمام ویژه دادگستری به رصد مستمر فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و تشکیل جلسه با صاحبان آن‌ها در راستای بند چهارم از محور اول طرح تحول قضایی دارد.

بستامی شرکت‌های تدبیران صنعت سپید، سبز گلشن تیراژه و روغن موتور فوکس ایرانیان را سه شرکت هدف این بازید برشمرد و تصریح کرد: در حاشیه این بازدید‌ها دستورات مقتضی برای حل مشکلات صادر شده و پیگیری موانع پیش روی این واحد‌های تولیدی تا حل کامل آن‌ها ادامه دارد.

اقدام دستگاه قضایی برای حل مشکلات ۳ واحد تولیدی با اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر

 قوه قضاییه علی رغم اینکه مسئولیت مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد، در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد.

این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و برای تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مسئولان دستگاه قضایی در قالب بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی از نزدیک با مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها آشنا می‌شوند که این امر نیز نقش مهمی در حل این چالش‌ها دارد.

شرکت رایان پرتو باختر و شرکت البرز پالایش اشتهارد نیز دو مورد از واحد‌های تولیدی هستند که در جریان فعالیت خود با مشکلاتی مواجه شده بودند که مشکلات آن‌ها با حمایت‌های دستگاه قضایی  در روزهای گذشته مورد پیگیری قرار گرفت.

شرکت رایان پرتو باختر با بیش از ۵۰ نفر پرسنل به صورت پیمانکاری با دستگاه‌های گوناگون از جمله اداره برق همکاری دارد.

بررسی درخواست شرکت رایان پرتو باختر در خصوص مساعدت جهت تسریع در رسیدگی به پرونده حل اختلافی در شورای حل اختلاف در کارگروه حمایت از تولید دادگستری کل استان البرز مطرح شد و در راستای حمایت از اشتغال و مساعدت در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده حل اختلافی با شورای حل اختلاف مکاتبات لازم صورت پذیرفت.

شرکت البرز پالایش اشتهارد در زمینه تولید و پالایش فرآورده‌های نفتی و شیمیایی با اشتغال بیش از ۶۰ نفر در شهرک صنعتی اشتهارد واقع است که در خصوص تسریع در اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری که منجر به اختلالاتی در فرآیند تولیدی آن شده بود، درخواستی را به دادگستری کل استان البرز ارائه کرد. در این خصوص کارگروه حمایت از تولید دادگستری استان البرز ضمن مذاکره با ذینفع و راهنمایی وی جهت مساعدت و انجام اقدامات قانونی، با سازمان تعزیرات حکومتی کشور مکاتبه و ذی نفع را به آن سازمان معرفی کرد.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات