پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آماده باش اورژانس البرز در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

اورژانس استان البرز جاده های استان را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی سوانح رانندگی و بیماران، تحت پوشش خدمات نوروزی قرار داده است.

به گزارش رمزگشانیوز  

این در حالی است که تکنسین های فوریتهای پزشکی اورژانس بیش از یک سال پرکار را در خط مقدم جبهه نبرد با ویروس کرونا پشت سرگذاشته اند.

این آماده باش تا روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با ارائه خدمات امدادی در جاده های پرحادثه استان ادامه خواهد داشت.

نزدیک به ۷۰۰ نیروی متخصص در ۶۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ تا پایان تعطیلات نوروزی به بیماران و مصدومان احتمالی جاده ها و سایر مناطق استان خدمات رسانی خواهند داشت.

گفتنی است تعداد نیروی انسانی اورژانس البرز در نوروز ۱۴۰۰ برای خدمات رسانی به مردم  ۱۰۰ نفر بیشتر از نوروز سال ۹۹ و با ۱۰ پایگاه اورژانس جدید است.

یک فروند بالگرد و تعداد ۳۵ دستگاه آمبولانس مستقر در جاده های پرتردد پیش بینی شده که در صورت نیاز در سریعترین زمان ممکن خدمات رسانی خواهند داشت.

چهار ایستگاه سلامت در خط شمالی و جنوبی اتوبان کرج قزوین، طالقان و یک ایستگاه سیار سلامت در جاده  کرج - چالوس فعال شده و بالگرد امدادی اورژانس نیز آماده خدمات رسانی در تمام نقاط استان است.

دبیرخانه طرح سلامت نوروزی  دانشگاه علوم پزشکی البرز در اورژانس استان فعال شده است که وظیفه آن هماهنگی بین واحدهای بهداشت و درمان اورژانس، جمع بندی گزارش ها و آمار در کنار خدمات به بیماران کووید ۱۹ است. 

در طرح نوروزی اورژانس البرز ۸۴ کد عملیاتی با ۷۲ دستگاه آمبولانس، ‌۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ‌۹ دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد در این طرح به کارگیری شده است.

البته با توجه به شرایط بیماری کرونا و شیوع ویروس جهش یافته، توصیه دستگاه های امدادی بر سفر نرفتن و ماندن در خانه است. امید است با همراهی شهروندان عزیز و تبریک عید باستانی نوروز بصورت مجازی، به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک نموده و همچنین قدردان زحمات کادر درمان باشند.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات