پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت یاد ۱۴۶ شهید دانش آموز در کرج

یاد و خاطره ۱۴۶ شهید دانش آموز دبیرستان شهدای انقلاب آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به مناسبت ۲۲ اسفند با عنوان " لحظاتی با شهدا " گرامی داشته شد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «سالار قاسمی» اظهار داشت: دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری در دفاع از این مرز و بوم داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود: دانش آموزان ما در سال‌های دفاع مقدس با رها کردن درس و مشق و خانواده، به ندای امام خود لبیک گفته و با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به خوبی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند.

وی بیان داشت: دانش آموزان امروز با الگوبرداری از شهدای دانش‌آموز و ادامه‌ راه و اهداف آنان می‌توانند با حضور خود در صحنه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا درس اخلاق، ایمان و شجاعت به همگان بدهند، یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس دانش آموزان و فرهنگیان قافله سالار شهدای انقلاب اسلامی بودند.

قاسمی تصریح کرد: تثبیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ثبات و امنیت پایدار از برکات دوران طلایی دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان خواندن و مطالعه زندگی شهیدان را ضروری بدانند زیرا مکتب شهدا درس های بزرگ و ارزشمندی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: : امروز ۳۶ هزار شهید دانش آموز همانند کتاب هایی هستند که باید بخوانیم، شهیدانی همچون «بهنام محمدی» و «رضا پناهی» با حداقل سن در کنار شهید «محمد حسین فهمیده» همواره بر تارک این سرزمین می درخشند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت ایثار، مجاهدت و خون پاک  شهیدان به موفقیت های بزرگی در زمینه های مختلف از جمله علمی و فناوری دست یافته است،اضافه کرد: در دوران کنونی پاسداری از این دستاوردها تنها با الگوگیری دانش آموزان از ارزش ها و آرمان های شهدا امکان پذیر است.

قاسمی گفت: لازم است دانش آموزان در تمام مراحل تحصیل خود به توصیه ها و منویات روشنگرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری عمل کنند.

وی تاکید کرد: مجهز شدن دانش آموزان به سلاح ایمان و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام و کشور موجب سعادت جامعه و تضمین کننده آینده ای روشن برای میهن اسلامی است.

در دوران دفاع مقدس استان البرز ۹۳ معلم و ۳۷۶ دانش آموز تقدیم انقلاب کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات