چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام هایی برای اصلاح سبک زندگی

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: استفاده از تغذیه درست، ورزش می‌تواند تاثیر مهمی در اصلاح سبک زندگی داشته باشند.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ این روز‌ها که همه اعضا تیم درمان و کارکنان بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ هستند، نقش دانش‌آموختگان رشته تغذیه بیمارستان‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امروزه بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت، چاقی، سندرم متابولیک، سرطان دلیل عمده مرگ ومیر و از کارافتادگی افراد در سراسر دنیا  است این بیماری‌ها جزء پر هزینه‌ترین و شایع‌ترین مسائل بهداشتی به شمار می روند  که با استفاده از تغذیه درست و ورزش و اصلاح شیوه زندگی این بیماری‌ها قابل پیشگیری است.

«فرزانه باقرزاده» رئیس انجمن تغذیه البرز در این باره به خبر نگار ما گفت: تغذیه و رژیم یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در بیماری‌های واگیر دار مانند کووید ۱۹ است.

رئیس انجمن تغذیه البرز افزود: متخصصان علم تغذیه و رژیم درمانان، تغذیه و نیاز‌های هر فرد را بر اساس بیماری، دوران زندگی فرد، فرهنگ آن‌ها وسنت‌های غذایی متفاوت در نظر می گیرند.

باقرزاده گفت: رژیم درمان‌ها در سراسر جامعه در بیمارستان‌ها، مطب ها، مدارس، مراکز بهداشت، خانه‌های سالمندان، مراکز تناسب اندام، مدیریت مواد غذایی، صنایع غذایی، دانشگاه‌ها، تحقیقات خصوصی و سایر موارد مشغول به خدمت رسانی هستند که در تمامی موارد پیشگیری، درمان، بازتوانی همراه بیماران و کادر درمان هستند.

او با اشاره به این که امروزه با توجه به نگاه ویژه به پیشگیری نیاز جامعه به علم تغذیه بیش از پیش احساس می‌شود  افزود: انجمن تغذیه سالم است  برای ارتقاء جایگاه تغذیه جامعه تلاش می‌کند و بزرگداشت روز رژیم درمان جایگاه ویژه‌ای دارد.

گفتنی است ۱۹ اسفند به نام  روز رژیم درمانگر نامیده شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات