سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره برداری از 43 مرکز مثبت زندگی البرز

۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی البرز برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور امروز ۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی البرز را به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

«اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی البرز گفت: موقعیت مکانی این مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف، پس از آمایش انجام شده در ۴۳ محله شهری و روستایی تعیین شده است و هر مرکز به حدود ۱۸۰۰ نفر در بیش از ۴۵۰ خانواده مستمری بگیر سازمان سرکشی و رسیدگی می‌کند و در مجموع ۲۰۲۷۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۱ هزار نفر از محرومترین و نیازمندترین افراد سالمند و معلول و زن سرپرست خانوار به طور مداوم خدمت دریافت خواهند کرد.

او افزود: همچنین مشارکت بخش غیردولتی در تصدی گری ارائه خدمات اجتماعی همراه با ایجاد بیش از ۱۳۵ شغل جدید مستقیم برای جوانان فارغ التحصیل بومی دانشگاهی در رشته‌های مرتبط مددکاری و علوم انسانی و اجتماعی در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور از دیگر دستاورد‌های راه اندازی این مراکز است.

حیدری گفت: با توجه به اینکه در گذشته صرفا تعداد ۱۲۹ نفر مددکار حرفه‌ای و آکادمیک در واحد‌های اجرایی مشغول خدمت بوده اند، در این طرح به منظور ارتقای کیفی خدمات قابل ارائه به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار اجتماعی در نظر گرفته شده تا مسئولیت تمام و کمال فرآیند‌های ارائه خدمت را برعهده داشته و سرکشی به این افراد به صورت منظم انجام شود که این اقدام در نوع خود برای نخستین بار در تاریخ این سازمان به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات