شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران طلایه‌داری در مدل منحصر به فرد مدیریت مقابله با ایدز 

مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با ایدز از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این بیماری قدردانی کرد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «وینی باینیما» با ارسال نامه‌ای به «اسماعیل بقایی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در ژنو از نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با ایدز قدرانی و از سفر به ایران استقبال کرد.

باینیما در نامه خود با اشاره به اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ایدز "الگوی کاهش آسیب" است، از ایران برای طلایه‌داری در مدل منحصر به فرد مدیریت مقابله با ایدز  قدردانی کرده و از حمایت و راهنمایی ایران به عنوان عضوی از هیات هماهنگی برنامه ایدز ملل متحد UNAIDS (PCB) در این سال حساس در جهت مقابله جهانی با  ایدز اظهار خشنودی کرد.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری چهلمین سالگرد گزارش اولین نمونه‌های ایدز و بیست و پنجمین سالگرد آغاز به کار برنامه مشترک؛ باید " استراتژی جهانی ایدز ۲۰۲۶-۲۰۲۱ " مسیر پیشرفت به سمت بازسازی، پایداری و تسریع در مقابله با HIV و پایان دادن به اپیدمی ایدز را برای همه فراهم سازد.

مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با ایدز همچنین از نقش و مشارکت فعال و سازنده کشورمان در فرایند تنظیم اسناد راهبردی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با ایدز قدردانی کرد.

باینیما ضمن تحسین و تمجید زاید الوصف از نقش ایران در پیشبرد فعالیت‌های نهاد مزبور از سفر به ایران در اولین فرصت ممکن استقبال کرده است.

اوسینگ مدیر ارشد بخش حاکمیتی نهاد مقابله با ایدز در سازمان ملل متحد، پیشتر اعلام کرده بود در عرصه کاهش آسیب‌ها Harm reduction به ویژه در زندان‌ها، ایران یکی از بهترین‌ها در سطح خاورمیانه بلکه در عرصه جهانی در تنظیم برنامه عملیاتی مبتنی بر شواهد عینی است.

به گفته این مقام سازمان ملل نوع مداخله ایران در بحث زندان‌ها ثابت کرد که یکی از بهترین طرح‌ها در عرصه جهانی است. از این رو راهکاری که در ایران موفق بوده‌باید در قالب راهبرد مطرح شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات