چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تمرکز مجمع صنایع دستی برای شناسایی هنرمندان ناشناخته البرزی

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در مجمع صنایع دستی استان بر روی شناسایی هنرمندانی متمرکز خواهیم شد که تاکنون هنر آنها ناشناخته مانده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «شادی حاضری» با اشاره به برگزاری نشستی که با حضور مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی کشور، مدیر کل و معاون صنایع دستی استان در محل این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: این نشست نخستین جلسه مجمع هیات موسس صنایع دستی استان البرز بود.

وی با این توضیح که در نشست برگزار شده در حضور مدیرانی از میراث فرهنگی کشور و استان هیات موسس مجمع صنایع دستی البرز  معرفی و به رسمیت شناخته شد، گفت: هیات موسس این مجمع مشتمل بر ۵ عضو است، این افراد در کنار ارائه رزومه، اهداف خود از حضور در مجمع را هم اعلام کرده اند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به بخشی از سخنان ویدا توحدی مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی کشور پیرامون اهمیت تشکیل مجمع صنایع دستی استان البرز در نتیجه پیگیری های رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان افزود: به گفته توحدی، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور هم با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع های صنایع دستی در استان ها بر موضوع تجاری سازی صنایع دستی تاکید دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر استان البرز در ادامه عنوان کرد: مدیرکل میراث فرهنگی البرز هم در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل این مجمع که برای نخستین مرتبه دراستان پایه ریزی شده، معتقد است که در سایه فعالیت های این مجمع به یقین می توان مشکلات صنایع دستی را با قدرت و پشتوانه محکم تری حل و فصل کرد.

حاضری به عنوان عضو هیات موسس مجمع صنایع دستی استان البرز با اشاره به بخش دیگری از سخنان مدیر کل میراث فرهنگی البرز پیرو انتخاب افراد شایسته و کارآمد برای عضویت در این هیات موسس افزود: سید فخر موسوی، بهزاد اسلامی،  ویدا بورانی و علیرضا محمدفتح آبادی هم ۴ عضو دیگر هیات موسس مجمع صنایع دستی استان البرز هستند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه از اهداف مجمع صنایع دستی استان البرز، بحث تهیه مواد اولیه برای هنرمندان فعال این حوزه است، افزود: موضوع برند سازی برای رشته های شاخص صنایع دستی استان هم از دیگر اهدافی است که در مجمع دنبال خواهیم کرد.

حاضری بیان کرد: در مجمع صنایع دستی استان بر روی شناسایی هنرمندانی متمرکز خواهیم شد که تاکنون هنر آنها ناشناخته مانده است، در کنار آن اقداماتی هم در راستای تقویت حضور هنرمندان شاخص استان در سطوح ملی و کشوری پیاده سازی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری تشریح کرد: در این نشست معاونت صنایع دستی البرز هم با مثبت ارزیابی کردن تشکیل مجمع صنایع دستی این استان تاکید کرد که حضور رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز در این مجمع نقش موثری در افزایش سطح تعاملات میان میراث فرهنگی استان، هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خواهد داشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات