سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار البرز خبر داد؛

آزادسازی ۳۳۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی البرز در سال جاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: در سال جاری توانستیم ۳ هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی را در استان البرز آزادسازی کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «علی درویش‌پور» در جلسه ساماندهی، پیشگیری و مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ساوجبلاغ که با حضور بازرس ویژه و مشاور وزیر کشور در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری توانستیم ۳ هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی را در استان البرز آزادسازی کنیم.

وی بیان کرد: این آمار در ۱۱ ماه ابتدای سال جاری صورت گرفته است که در مقایسه با سال ۹۷، ۲۵۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول اسفند ماه ۳ هزار و ۶۲۳ بازدید انجام شده که ۲ هزار و ۲۰۶ مورد به مرجع صدور پروانه مرجوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمع آزادسازی اراضی زراعی و باغات در سال ۹۹ به رقم ۳ هزار و ۱۲۲ هکتار رسیده است که نسبت به سال ۹۶ و ۹۷، ۲۴۹ درصد رشد دارد.

درویش‌پور گفت: رفع تصرف از ۵۱/۱۵ هکتار از اراضی دولتی با ارزش ۲ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال انجام شده که کاهش ۹/۷۰ درصدی تصرفات را شاهد بودیم.

آزادسازی اراضی ملی در البرز به ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال

وی اظهار کرد: از ۷۷/۸۳ هکتار از اراضی ملی بر اساس احکام قطعی با ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است که میزان ۵۵ درصد کاهش در متراژ تصرفات غیرقانونی مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز متذکر شد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه هم آزادسازی ۱۵/۳۷ هکتار در حریم رودها را شاهد بودیم که نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ افزایش رفع تصرفات به میزان ۴۸ درصد را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات