پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه خوارزمی :

ظرفیت‌های اکوتوریستی البرز را باید جدی گرفت

عزیزالله حبیبی اظهار داشت : البرز پتانسیل‌های گردشگری بسیار خوبی دارد که می‌توان از آن به عنوان اکوتوریست استفاده کرد اما به خوبی از آن استفاده نشده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «عزیزالله حبیبی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که روز پنجشنبه ۱۴ اسفند در استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه البرز قطب علم و فناوری است و کانون تولیدی صنعتی و کشاورزی به شمار می‌رود؛ گفت: علاوه بر این پتانسیل‌های گردشگری بسیار خوبی دارد که می‌توان از آن به عنوان اکوتوریست استفاده کرد اما به خوبی از آن استفاده نشده است.

حبیبی افزود: البرز اقتصادی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان دارد و شاهراه ارتباطی چندین استان و ۲۵ شهرک ناحیه و منطقه صنعتی دارد. بخش اقتصاد دانش بینان در البرز بسیار درخشنده است و هم از لحاظ تعداد شرکت‌ها، فروش محصول و تعداد کارکنان در این شرکت‌ها وضعیت خوبی دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۵ هزار دانشجو در ۵۵ مرکز آموزش عالی با ۲۵۰۰ هیئت علمی تحصیل می‌کنند همچنین ۴۷ مرکز تحقیقاتی-پژوهشی استانی و ملی در البرز مستقر است که از این نظر استان دوم کشور به شمار می‌رود.

حبیبی ادامه داد: حدود ۱۱ درصد از دانشجویان البرز در دانشگاه خوارزمی تحصیل می‌کنند.

وی در پایان پیشنهاد تشکیل یک کنسرسیوم از مراکز دانشگاهی و پژوهشی البرز برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های تخصصی مرتبط با پیشرفت و توسعه استان را ارائه کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات