جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز :

قاچاق کالا و ارز سمی مهلک برای اقتصاد کشور و تولید است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های امنیتی پای کار هستند و همت، تعامل و هم افزایی حاکم بین مسئولان قوا در استان، سبب ساز مقابله مجدانه با قاچاق کالا و ارز شده و آمار این استان از متوسط کشوری بالاتر نیست.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «عزیزاله شهبازی» در جلسه شورای هماهنگی مقابله با قاچاق کالا و ارز که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به البرز میزبان کارگروه بند "چ" نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود، افزود: طبق گزارش اعضای کارگروه استانی و ملی، پرونده ها به جد در جریان است و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی بزرگی در البرز مستقر هستند و بزرگترین فرودگاه کارگو کشور در این استان فعالیت دارد و علیرغم این امر تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز البرز زیاد نیست و این نشان از نظارت جدی به روند امور دارد.

شهبازی گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های امنیتی پای کار هستند و همت، تعامل و هم افزایی حاکم بین مسئولان قوا در استان، سبب ساز مقابله مجدانه با قاچاق کالا و ارز شده و آمار این استان از متوسط کشوری بالاتر نیست.

وی افزود: قاچاق کالا و ارز سمی مهلک برای اقتصاد کشور و تولید است که به تبع رشد این پدیده شوم اشتغال و تولید کاهش می یابد.

استاندار البرز اظهار داشت: فرامین و راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری و همت و تبعیت مردم منجر شد که اقتصاد مقاومتی در کشور تا حدود زیادی اعمال شود.

وی افزود: تخلفاتی که ممکن بود از روزنه ها و مبادی رسمی صادرات و واردات صورت گیرد به طور کلی مسدود شد و در راستای سایر مبادی نیز وارد عمل شده ایم.

شهبازی گفت: تعداد اندکی پرونده قاچاق کالا و ارز در البرز وجود دارد که مسئولان مربوطه در این رابطه اقدامات لازم را در دستور کار دارند.

تعامل، هم افزایی و انسجام حاکم در البرز مثال زدنی و بی نظیر است

معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های مجاهدانه استاندار البرز در جهت مقابله با کالای قاچاق و ارز و همچنین همراهی با دستگاه قضا برای انجام ماموریت ها در این حوزه، افزود: بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات و اتخاذ راهکارهای اصولی برای حل آنها در قالب همین جلسات صورت می گیرد.

عمرانی گفت: در ابتدا تمرکز خود را برای مقابله با قاچاق سازمان یافته و کلان گذاشته ایم چراکه این امر بر روی تولید تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: در رابطه با قاچاق خرد همانند کولبری نیز علاوه بر مبارزه درصدد یافتن راهکارهای اساسی هستیم که جایگزین های مناسبی برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، پیدا و معرفی کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: استان البرز از استان های بسیار موفق کشور در راستای حمایت از تولید و مقابله با قاچاق کالا و ارز است و در این رابطه جزو 3 استان اول کشور است.

وی افزود: البرز با بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی، بسیار فعال است و وفاق و همدلی و تعامل هر 3 قوه در این استان مثال زدنی و بی نظیر است و به واقع تبلور اتحاد و انسجام را می تواند در البرز مشاهده کرد.

عمرانی گفت: امروز طی همین تعامل بین قوه مجریه و قضائیه در البرز توانستیم یک واحد تولیدی بزرگ که در باتلاقی از مشکلات غرق بود را نجات دهیم تا 200 نیروی کار دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: ما پایتخت نشینان یک عذرخواهی دائمی به مردم البرز بدهکار هستیم چراکه سرریز بسیاری از مشکلات تهران متوجه البرز است بر این اساس توجه ویژه ای برای حل مشکلات این استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات