پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فعالان امور تربیتی سربازان و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تاسیس شد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «سالار قاسمی» روز سه شنبه در دیدار با کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ضمن تبریک فراسیدن روز و هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی،اظهارداشت: هفته امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش و پرورش که خالصانه و به صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید به دنبال این باشیم که توجه همه حوزه‌های تصمیم گیر را به این امر معطوف و زمینه‌های لازم برای ترسیم، ترمیم و ضرورت جایگاه تربیت اسلامی و امور تربیتی را فراهم کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه فعالان امور تربیتی سربازان و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت هستند و بی منت، خالصانه و صادقانه خدمت می‌کنند، بیان داشت: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تاسیس شد.

وی تصریح کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه ۲ نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش آموزان است و فعالیت های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش آموزان می شود.

قاسمی یاد آور شد: نهاد امور تربیتی از بدو تاسیس تاکنون فعالیت های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کنند، نقش به سزایی دارند.

وی اضافه کرد: هدف شهیدان رجایی و باهنر از تاسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام های بلندی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت های پرورشی با نگرش به ارزش های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی با برنامه های هدفمند و نظام مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه ی شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش آموزان نشویم.

قاسمی به خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مانند پایبند بودن به اصول و احکام الهی، خدمتگزاران صدیق مردم، الگوی کار و تلاش بودن، ساده زیست بودن پرداخت و تاکید کرد: این ۲شخصیت برجسته  نماد علم ، عمل و اخلاص بودند.

هشتم تا ۱۵ اسفند ماه در تقویم اجرایی وزارت آموزش و پرورش به نام روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات