پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استان ها اتاق ایران:

قزوین و البرز فرصت‌های مشترکی برای سرمایه گذاری دارند

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه استان‌های قزوین و البرز فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک دارند،گفت : ارتباطات اتاقهای بازرگانی باید با نمایندگان مجلس بیشتر شود؛ چرا که نمایندگان مجلس قطعا گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات بخش خصوصی دارند.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «مظفر علیخانی» در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی البرز و قزوین که در سالن جلسات اتاق البرز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و دوستانه اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین اظهار داشت: باید تقویم جلسات مشترک میان دو اتاق البرز و قزوین برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شود.

وی با طرح این پیشنهاد که کمیسیون‌های متناظر در اتاق‌های بازرگانی دو استان برای مباحث مشترک جلساتی را پایه ریزی کنند، افزود: با توجه به استعدادهای البرز در حوزه کشاورزی به عنوان نمونه بحث ایجاد دبیرخانه اقدامات مشترک برای انجام کارهای کارشناسانه بهتر است که به البرز واگذار شود و در مقابل اتاق قزوین هم در مواردی که این استان قویتر است، فعالیت اصلی در قالب اقدامات مشترک را پایه ریزی کند.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر هماهنگی ساختارهای سازمانی میان دو اتاق بازرگانی در مواردی از جمله تبادل دانش درحوزه امور بین الملل، خدمات بازرگانی، روابط عمومی عنوان کرد: این موارد به یقین کارکردها را افزایش می دهد و در قالب آن خدمات ارزنده به اعضای اتاق ارائه شده و سیاست‌هایی از جمله ارتباط موثرتر با خارج از کشور هم پایه ریزی می‌شود.

وی با این توضیح که اتاق‌های بازرگانی استان‌های مختلف در راستای تعامل با ارگان‌هایی مانند گمرک و صمت تجربیات مختلف دارند، افزود: طیف گسترده ای از حداقل تا حداکثر همکاری میان اتاق های بازرگانی استان‌ها در برقراری تعامل با نهادهای دولتی مختلف را شاهد هستیم که به یقین تجربیات حاصل از این تعاملات به عنوان نقشه راه موثر است.

علیخانی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین به جهت نزدیکی به پایتخت و استان‌هایی از جمله گیلان و زنجان از ظرفیت هایی مانند استقرار صنایع، شرکت‌های دانش بنیان، حضور نخبگان و یا مراکز دانشگاهی مهم برخورد دار هستند، بیان کرد: برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید نقشه راهی که با آن اشاره شد را ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در استانی مانند قزوین فرصت‌های سرمایه گداری روی یک میز معرفی می‌شود اما استان‌های همجوار این استان از فرصت‌های مذکور بی خبر هستند، بیان کرد: از سویی دیگر در استان البرز هم فرصت‌های سرمایه گذاری آماده و مهیا است، اما باید سرمایه گذار برای اجرای پروژه در این مراکز سرمایه گذاری را جستجو کرد.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با این توضیح که باید بانک اطلاعاتی از سرمایه‌داران و فرصت‌های سرمایه گذاری در استان‌ها آماده سازی شود، افزود: در ادامه باید با تعریف و اولویت بندی این فرصت‌ها را مشخص کرد و سپس بر اساس نیاز استان ها این موارد را با دستگاه‌های دولتی در میان گذاشت.

وی با این توضیح که مواردی مانند اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد سلامت و اخیرا اقتصاد ورزش روی میز مذاکرات در اتاق ایران مطرح شده است، گفت: در این راستا به عنوان نمونه باشگاه‌های حرفه ای و یا تولیدکنندگان کالاهای ورزشی  هم به دنبال ایجاد یک تشکل هستند.

علیخانی با بیان اینکه فرصت‌ها در زمینه اقتصاد هنر فراتر از آن است که ما می شناسیم، عنوان کرد: در این حوزه باید بر روی سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذاران کار کنیم، بزرگان صنعت سینمای ما هم به آنجا رسیده اند که اتاق بازرگانی خانه آنها است.

وی با اشاره به طرح توسعه منطقه ای که بر اساس آن اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در ۷ منطقه تقسیم بندی شده اند تا در راستای این مهم برنامه ریزی توسعه ای متوازن در کشور و در سطح منطقه حاصل شود، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان اتاق‌های بازرگانی گامی در جهت برنامه ریزی اهداف این منطقه بندی‌ها است.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران با تاکید بر اینکه باید تعامل اتاق‌های بازرگانی با نمایندگان مجلس بیشتر شود و نشست‌های بیشتری را با نمایندگان برگزار کنیم، افزود: به یقین آنها گوش شنوایی برای شنیدن خواسته‌های بخش خصوصی دارند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات