پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آستانه بهار؛

دیوارهای بدمنظر شهر نقاشی و زیباسازی می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای نقاشی دیواری با مفاهیم استقبال از بهار در قالب طرح‌های اسلیمی و تذهیبی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «پیمان بضاعتی پور» با اشاره به وجود برخی دیوارهای قدیمی بدمنظر در معابر شهری و لزوم ساماندهی و زیباسازی این دیوارها، گفت: هم‌ زمان با اجرای طرح‌های زیباسازی شهر در طرح استقبال از بهار دیوارهای بدمنظر شهر نقاشی و زیباسازی می‌شوند.

وی از به‌کارگیری ظرفیت هنرمندان تجسمی در توسعه و زیباسازی شهر خبر داد و افزود: طرح‌ها بکار گرفته‌شده در نقاشی دیواری پس از ارزیابی و تصویب در کمیته داوری و گرافیک و اداره هنرهای شهری  بر روی دیوارهای شهر نقش بسته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه در طرح‌های مرتبط با زیباسازی شهر در آستانه سال نو به موضوع رنگ توجه ویژه‌ای شده است، افزود: رنگ به‌عنوان یکی از عناصر تلطیف کننده محیط می‌تواند تأثیرات بسیاری در هویت بخشی و خوانایی محیط به وجود آورد و شهر با رنگ می‌تواند زیباتر شود و با  توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنیم از طرح‌ها و رنگ‌های امیدبخش که سبب تقویت روحیه شهروندان شود، استفاده کنیم.

بضاعتی پور به اجرای طرح رنگ‌آمیزی کافوهای مخابرات در محور پیاده راه رجایی شهر  باهدف ایجاد زیبایی بصری اشاره کرد و افزود: با به‌کارگیری ظرفیت هنرمندان رشته‌های طراحی و گرافیک این کافوها با استفاده از رنگ‌های چشم‌نواز و طرح‌های زیبا، مانند کتابخانه و منظره به تابلوهای زیبای نقاشی تبدیل‌شده‌اند.

وی توضیح داد: محدوده بلوار حدادی، بلوار درختی و عظیمیه ازجمله مکان‌های اجرایی نقاشی است که بدون وقفه و با تلاش هنرمندان در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص نصب المان‌های شهری و آثار تجسمی، گفت: مقرر شد تا اوایل سال آینده ۱۰ اثر نصب شود که در حال حاضر چهار اثر نصب و چهار اثر دیگر تا پایان سال و دو اثر نیز در فروردین‌ماه نصب می‌شود که با استقبال مناسب شهروندان مواجه شده و نشانگر این است که همشهریان به آثار هنری واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

بضاعتی پور با اشاره به تدارک معاونت زیباسازی و اداره هنرهای شهری این سازمان برای بهبود سیما و منظر شهر در آستانه سال جدید افزود: فضاسازی سیمای شهر با محوریت بهار، نصب نمادهای نوروزی، زیبایی و طراوت بخشیدن به فضاهای عمومی و بوستان‌های محلی، بهسازی آب‌نماها، حذف زوائد بصری، مرتب‌سازی تابلوها، پاک‌سازی استخرهای ذخیره آب از اهم فعالیت‌ها در طرح استقبال از بهار است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات