جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در دستور کار قرار گرفت؛

تسریع در تحقق افزایش سهمیه آب البرز از رودخانه کرج

داوود نجفیان اظهار کرد: سهمیه البرز از آب دو سد کرج و طالقان از ۵۵ میلیون مترمکعب در سال به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرده که برای استفاده سریع از این تخصیص جدید، شش چاه فلمن در بیلقان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «داوود نجفیان» در خصوص افزایش سهمیه البرز از آب دو سد کرج و طالقان، گفت: پیش از این سهمیه البرز از آب دو سد کرج و طالقان ۵۵ میلیون مترمکعب بود که با موافقت وزارت نیرو این سهمیه به ۱۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

نجفیان افزود: استفاده از این سهمیه به زیرساخت‌هایی چون تصفیه‌خانه جدید و شبکه انتقال نیاز دارد که به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت‌ها، برای بهره‌برداری سریع از این سهمیه، حفر شش چاه فلمن در حاشیه رودخانه کرج در محدوده بیلقان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون بخشی از این آب برای فردیس اختصاص داده شده و تا دو ماه آینده بخش دیگری نیز به شبکه آب شرب البرز اضافه خواهد شد و قطعاً به برداشته شدن فشار از روی آبخوان‌های استان کمک خواهد کرد.

این مسئول در خصوص توجیه زیست محیطی حفر چاه فلمن در حاشیه رودخانه هم گفت: این طرح کاملاً فنی است و هیچ مشکلی ندارد؛ البته راه حلی کوتاه مدت به شمار می‌رود و باید برای میان مدت و بلند مدت نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام کرد که بر همین اساس طرح احداث تصفیه خانه شماره ۳ کرج به همراه شبکه انتقال و مخازن جدید در دستور کار قرار دارد تا البرز از کل ۵۵ میلیون مترمکعب سهمیه جدید بهره‌مند شود.

نجفیان در خصوص دیگر طرح‌های در دستور کار برای تأمین آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف هم اعلام کرد: مطالعات طرح جامع آب شرب و صنعت استان یا همان رینگ سراسری به اتمام رسیده و اولویت‌بندی‌های آن انجام شده است و برای آن یک خط انتقال ۶۲ کیلومتری در مسیر طالقان، هشتگرد، نظرآباد و اشتهارد تعریف شده است.

وی در پایان گفت: یک طرح دیگر نیز برای توسعه تصفیه خانه شماره ۲ کرج در نظر گرفته شده تا با خط انتقال از رودخانه کرج، ۱۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت این تصفیه خانه اضافه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات