جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

غیرقانونی بودن کمک اجباری در مدارس البرز

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: گرفتن هرگونه کمک اجباری در مدارس البرز غیرقانونی و تخلف محسوب می شود.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «امیر والی پور» اظهار داشت: از آغاز سال تحصیلی تاکنون ۱۷ پرونده تخلف مدیران مدارس این استان درخصوص دریافت وجوه از اولیای دانش آموزان به هیات رسیدگی به تخلفات اداره کل آموزش و پرورش البرز ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدیر مدرسه ای در البرز حق درخواست مبلغی تحت عنوان کمک به مدرسه و یا نگهداشتن کارنامه دانش آموزان را ندارند، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش هایی از دریافت مبالغی از خانواده ها به این اداره منعکس شده که از سوی کارشناسان و مسوولان درنواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان درحال بررسی و شناسایی است.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش البرز بیان داشت: در این رابطه پنج پرونده مورد تخلف تکمیل و به هیات تخلفات ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مالی آموزش و پرورش، محدودیت‌هایی که وجود دارد و سرانه ناکافی برای مدارس منجر می‌شود تا برخی برای جبران کمبودها از کمک به مدرسه استفاده کنند.

والی پور اضافه کرد: برخی از مدیران نیزبه صورت سرخود و بدون هماهنگی چنین کاری را انجام می‌دهد که بدون شک شناسایی و مشمول برخورد قانونی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تابستان که ایام ثبت نام دانش آموزان بود نیز ۱۲ پرونده تخلف مدارس در البرز تشکیل شد، یاد آورشد: با توجه به فرارسیدن موعد تحویل کارنامه نوبت اول باز هم شاهد چنین تخلفاتی درسطح مدارس استان روبرو شدیم.

رییس اداره ارزیابی مدارس البرز ادامه داد: شهروندان می‌توانند گزارش های تخلف خود را با شماره تلفن ۳۲۵۲۵۶۵۷ و ۳۲۵۶۳۲۰۳ که مربوط حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش پرورش استان البرز است درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات