جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خواستار شد؛

انتقال سریع واحدهای ریخته گری به خارج از مناطق مسکونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از سازمان صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی استان خواست تا واحدهای ریخته گری به لحاظ آلایندگی شدیدی که دارند هر چه سریع‌تر ساماندهی و به خارج از مناطق مسکونی منتقل شوند.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «فردین حکیمی» افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک، صنایع آلاینده هوا از جمله ریخته گری‌ها بایستی در خارج از محل سکونتگاهی ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: در اجرای این قانون، صنایع آلاینده هوا که در مجاورت سکونتگاه‌ها واقع شده اند و به دلیل بی توجهی به الزامات زیست محیطی و ایجاد آلودگی سلامت شهروندان را به خطر می اندازند در صورت عدم توجه به اخطاریه های محیط زیست در جهت رفع آلایندگی و یا استفاده از فناوری های نوین ، موظف به انتقال به شهرک های صنعتی یا مکان های مجاز محیط زیست خواهند بود.

فردین حکیمی بیان داشت: بر همین اساس برای واحدهای ریخته گری استان البرز محلی در شهرک صنعتی اشتهارد جانمایی شده ولی هنوز برای انتقال این واحدها پیشرفت قابل قبولی را شاهد نبوده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از سازمان صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی استان خواست تا هر چه سریعتر و با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات