پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت کمیته امداد البرز از ۱۳۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «ابوالفضل فلاح قنبری» با بیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر شش سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون طی چهار مرحله یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوء تغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو پرداخت  شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه باهم همکاری می‌کنند افزود:  ۱۳۰۰ کودک نیازمند کمتر از شش سال، ۵۲۰۰ سبد غذایی پیشگیری از سوء تغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر شش سال قطعاً در بهبود  آن‌ها اثرگذار است و خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در رفع سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مشارکت کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، با اعلام اینکه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج، لبنیات، حبوبات،  تخم‌مرغ، شیر و خرما اقلام سبد غذایی توزیع‌شده بین کودکان نیازمند را تشکیل می‌دهد.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تامین سلامت نیازمندان است. 

انتهای پیام

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات