شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به صورت موقت انجام می شود؛

تأمین سهمیه البرز از سد امیرکبیر با حفر چاه در کنار رودخانه کرج

مدیرعامل آبفای البرز اعلام کرد به دنبال موافقت وزارت نیرو برای تخصیص آب بیشتر برای مصارف شرب شهروندان کرجی مجوز حفر و تجهیز شش حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج اخذ شده که تا کنون سه حلقه از آن حفر و آماده تجهیز شده است.

به گزارش رمزگشانیوز «ذوالفقار مهدی زاده» اظهار کرد: از آنجایی‌که ساخت تصفیه خانه شماره ۳ کرج بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در بازه زمانی یک تا دو ساله امکان تامین آن وجود ندارد، وزارت نیرو این مجوز را برای آبفای البرز صادر کرده که با احداث شش چاه از رودخانه کرج ۵۰۰ لیتر در ثانیه برداشت کند تا این سهمیه به هدر نرود.


وی ادامه داد: این چاه‌ها عمیق نیستند و در حاشیه رودخانه کرج احداث می‌شوند تا برداشت آب‌های سطحی به جای رودخانه از طریق آنها انجام شود.

وی توضیح  با اشاره به اینکه آبی که از طریق این چاه‌های فلمن تامین می‌شود کیفیت بالای دارد، گفت: از آنجایی‌که ممکن است آب بالا دست رودخانه به دلیل فعالیت‌های واحدها پذیرایی و رستوران‌ها، ریختن گازوییل و نفت و حتی وجود پسماند شهروندان از سلامت و کیفیت لازم برخوردار نباشد و گاه آلودگی‌هایی در خود داشته باشد، اقدام به احداث چاه‌های فلمن کرده‌ایم.

این مسئول افزود: با این کار به جای برداشت مستقیم آب از رودخانه، سهمیه جدید تخصیصی به البرز از این چاه‌ها برداشت می‌شود و بعد به شبکه آبرسانی منتقل و بعد از کلر زنی و میکروب زدایی و باکتری زدایی برای مصرف مردم آماده می‌شود .

مهدی زاده تاکید کرد: از آنجایی‌که ساخت تصفیه خانه شماره ۳ کرج بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در بازه زمانی یک تا دو ساله امکان تامین آن وجود ندارد، وزارت نیرو این مجوز را برای آبفای البرز صادر کرده که با احداث شش چاه از رودخانه کرج ۵۰۰ لیتر در ثانیه برداشت کند تا این سهمیه به هدر نرود.

مهدی زده گفت: با توجه به اینکه جمعیت البرز رو به افزایش باید از این فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم آب مورد نیاز مشترکان را تامین کنیم.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: اقدامات ساخت تصفیه‌خانه انجام شده ولی با توجه به اعتبار بالای مورد نیاز برای بهره برداری از آن، برای اینکه بتوانیم سهمیه و حق البرزی‌ها را بگیریم با این روش ابتکاری اقدام به برداشت از آب رودخانه کرج کرده‌ایم.

وی  با اشاره به اینکه کیفیت آب این چاه‌ها هیچ فرقی با آب تصفیه خانه ندارد، توضیح داد: یکی از روش‌های  تصفیه آب این است که آب از لایه‌های مختلف خاک پایین می‌رود و به نوعی پالایش می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می توانند آب این چاه ها را مصرف کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات