پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیفی با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات مطرح کرد: 

ماموریت اصلی ما ایجاد اتحاد بین نیروهای انقلابی

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی اسلامی البرز گفت:  ماموریت اصلی ما ایجاد اتحاد بین نیروهای انقلابی برای حضور و فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ به نقل از پیام آشنا، علاءالدین سیفی با حضور در دفتر روزنامه پیام آشنا با اشاره به اهداف و برنامه های شورای انقلابی اسلامی در خصوص انتخابات 1400 گفت: هیئت مؤسس این ائتلاف در استان، شهرستان‌ها و شهرها تعیین شده و با جلسات متعدد در حال منسجم کردن نیروهای انقلابی در استان‌ برای فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان پارلمان شهری است.

سیفی افزود: با آسیب شناسی که صورت گرفت یکی از اقدامات جدید این شورا برای شناسایی نیروهای انقلابی با استفاده از ظرفیت  فضای مجازی است که علاقه‌مندان با مراجعه به لینک عضوگیری شورا نسبت به معرفی خود به شورای ائتلاف استان اقدام کرده و با بررسی عقبه و رزومه کاری آنان در ترکیب شورا حضور داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه احزاب و گروه‌های انقلابی در استان به ما می‌پیوند و ماموریت اصلی ما ایجاد اتحاد بین نیروهای انقلابی برای حضور و فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان البرز، خاطر نشان کرد: با توجه بیانیه گام دوم انقلاب سازوکاری برای انتخابات شورای شهر پیش بینی شده است که طبق آن کسانی که دغدغه انقلاب دارند و جوانانی که ظرفیت خوبی برای حضور در عرصه‌های خدمت رسانی دارند، پا به میدان بگذارند و از ظرفیت آنان در کنار مدیران باتجربه و پرتلاش و انقلابی استفاده شود. ترکیب کاندیداهای شوراهای شهر و روستا از مدیران با تجربه، جوانان و زنان متخصص و متعهد خواهد بود. 

علاءالدین سیفی تاکید کرد: ملاک شورا گزینش و معرفی کاندیداها در انتخابات شوراها تخصص همراه با تعهد است چرا که خدمت مفید زمانی اتفاق می افتد که این دو معیار و ویژگی با یکدیگر و در کنار هم باشند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان تصریح کرد: تعهد نیروها با بررسی سوابق و عملکرد آنان و همچنین با تایید نیروهای انقلابی و شناخته شده احراز می شود. قرار است که از زنان فرهیخته در امر مهم انتخابات استفاده شود. مردم جهان خواهند دید که در مجلس و مسئولان استان حداقل 40 درصد از نیروهایی که در عرصه خدمت حضور دارند، جوان باشند.

سیفی تاکید کرد: ملاک انتخاب ما برای معرفی درصدی از افراد برای حضور در  صحن علنی پارلمان شهری جوانگرایی است چرا که معتقدیم چگونه است که این جوانان در دوره های قبل حضور داشتند و بالاترین مسئولیت ها را برعهده گرفته اند، اما با این سطح آموزش در دوره کنونی به جوانان باور نداریم؟ باید به جوانان و زنان میدان بدهیم و از تخصص، توانمندی و انرژی بالای آنان در خدمت به مردم استفاده بهینه شود. جوانان متخصص زمانی می توانند برای ارائه خدمت مفید باشند که متعهد نیز باشند.

شورای ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم تجربه موفقی بود، با برنامه ریزی این شورا و همت مردم و انقلابیون در سراسر کشور موفقیت خوبی کسب شد و بصورت مشهود دیدیم که 230 نماینده با برند شورای ائتلاف وارد مجلس شدند و دیدیم که بسیاری از افرادی که در گذشته اقداماتی انجام دادند اما در چارچوب اهداف شورا حرکت هم نکردند و از این جمع خارج شدند، جوانانی که دانشگاه رفته بودند و دبدبه و کبکبه ای نداشتند وارد مجلس شدند.

او در ادامه افزود: افرادی که در احزاب مختلف حضور دارند نیز بر این اعتقادند که ما آسیب هایی دیدیم و با شناسایی آن آسیب ها طرح فراگیر از دل آن بیرون آمد که در هر استان 7 تا 9 نفر به عنوان هیات موسس شورا معرفی شدند. در استان البرز نیز 9 نفر انتخاب شدند و در فاز دوم شهرستانها هم هیات موسس تشکیل شد و نحوه انتخاب هیات موسس با شناسایی نفراتی در شهرستانها لیستی ارائه کردند که بزرگواران بسیاری افراد را جمع کرده و در اختیار هیات موسس قرار داده و براساس لیست 50 تا 60 نفر حضور داشتند که برای کرج 9 نفر انتخاب شدند و شهرستانهای دیگر 7 نفر و در طالقان 5 نفر معرفی شدند.

سیفی توضیح داد: در فاز سوم برای شهرها هم هیات موسس تعیین شد و در سامانه فراخوان داده شد و افراد از طریق لینک مجمع عمومی در فضای مجازی تشکیل شد و برای هر شهرستان نفرات ثبت نام شده بین 15 تا 25 نفر انتخابات برگزار شود. بین همین افراد تا آخر 3 نفر که عضو مجمع منتخب تشکیل می شوند که از دل شورای ائتلاف آمده و در آینده استعلاماتی مبنی بر گزینه و منتخب صورت گیرد از این نیروهای انقلابی انجام شود. برای طالقان، اشتهارد 20 نفر، شهرستانها 28 نفره و کرج 36 نفر اعضای شورای ائتلاف خواهند بود.

او ادامه داد: اولین اقدام ما برای انتخابات ریاست جمهوری تصمیمی متحد خواهد بود که شورای ائتلاف در سطح کشور می گیرد در دوره و زمان سختی قرار گرفته ایم همه انقلابیون دغدغه کمک دارند که به داد ملت برسند. امیدواریم به فرد واحدی برسند. 

وظیفه ای که در استان سخت است کابینه انقلابی شوراهای شهر است که برای شهرها گزینه های انقلابی انتخاب کنیم که در نتیجه شهرداران انقلابی انتخاب شوند و دغدغه های مردم ظرف یک سال کاهش ملموس و مشهودی پیدا کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی اسلامی استان البرز گفت: این از آرزوهای ماست امیدواریم تحقق یابد، مطالعاتی که انجام شده برای بستن لیست شورای شهر تیمی برای ارزیابی علمی و کارآمدی تعیین می شود که دو سوم شورای مجمع منتخب شورای شهرستان که متشکل از 200 نفر است اگر به یک نفر رای دادند گزینه پیشنهادی شورای شهر کرج خواهد بود تا این شائبه که فرد یا افرادی دخالت داشته اند این شائبه ها فروکش کند. ما به دنبال افرادی هستیم که باری از دوش مردم بردارند و مشکلی را حل کنند نارضایتی ها که درست کرده اند ارتباطی به اصل نظام ندارد، بلکه بخاطر مدیرانی است درست کار نکرده اند.

سیفی در تکمیل سخنان خود افزود: دوستان شورای ائتلاف رصد خواهند کرد. ما یک ساله رزومه تحویل دهیم و با ارائه گزارش اگر دنبال پست و مقام نیستند باید بیان کنند که چه اقداماتی انجام داده اند. رزومه و سوابق متمد و مستمر افراد از آنان چهره ای می سازد سوابق کاری افراد براساس 10 تا 15 سال است که بتوان از جوانان خوب و نخبه شهرها برای حضور در شورای اسلامی شهر استفاده کرد که این افراد در رده سنی پایین تر از 45 سال است که همین امر میدان را برای جوانها باز گذاشته و حضور آنان را پررنگ تر خواهد کرد.

او خاطر نشان کرد: ما در حد توان سعی می کنیم تا نمایه های انقلابی را از واقعیت ها جدا کنیم. در هر صورت باید این جایگزینی صورت گیرد تاکی قرار است بی اعتمادی باشد باید سازوکار و فرآیند تعریف شود برای حضور گسترده جوانان در اداره کشور.

مجمع منتخب ما باید حتما جوانگرایی، حضور زنان و پیشکسوتان را مد نظر قرار دهند و اگر نداشتیم جای آنان خالی خواهد بود اینگونه نیست که اگر به اجماع نرسیدیم کسی دیگری را معرفی کنیم.

برای ترغیب مردم جهت شرکت انقلابیون و بلکه توده مردم چشم انتظارند از این مشکلات عبور کنند چهره هایی که معرفند و کاری انجام ندادند باید کنار بروند و همین امر باعث می شود تا مردم از بین همین جوانان خود دست به انتخاب می زنند و این جوانها جدای از مردم نیستند همین امر باعث مشارکت بالای 60 درصد برای انتخابات خواهد شد.

علاءالدین سیفی تاکید کرد: جامعه علمی ما نیازمند افرادی متخصص و متعهد از داخل این کشور است چرا که جوانان ما قادرند تا بسازند ما در پزشکی ماهر شده ایم یعنی در دیگر بخش ها تخصص نداریم پس می توان نتیجه گرفت که جوانان ما اگر اطمینان داشته باشند که دلواپسی از آنان رفع شود اگر از این احساس دور شود و ابهام دور شود در میان قاطبه مردم رای خواهیم آورد.

با اتفاقاتی که رخ داده و ویروس کرونا اگر تا آن زمان خاتمه یابد این حضور در شورا قوی تر است اما در کل بالای 60 درصد مشارکت خواهند داشت.

از آنجایی که ناباوری و بی باوری را در میان مردم رواج یافته اگر بتوانیم به مثبت اندیشی تبدیل کنیم چهره این انتخابات تغییر خواهد کرد. برآیند این سامانه طوری تعریف شده که کسی بصورت شخصی نمی تواند وارد این عرصه شود این سامانه طوری تعریف شده که کسی توان دخالت ندارد و سیستم نظارتی و تعیین کننده آن به گونه ای است که باید 2 سوم آرا مجمع را کسب کند و از این چرخه عبور کند.

ضمانتی که این افراد برای انجام تعهدات خود دارند برند تعهد اشخاص است که هیچ متصور نباشد که رای خواهد داشت اگر فردی که شورای ائتلاف کمکش کرده تا به این عرصه وارد شود زمانی که وارد شد ما نماینده مردم خواهیم بود و از این فرد پیگیری خواهیم کرد. یکی از مطالب نگه داشتن مردم و جلب رضایت آنان اولی بر اجرای پروژه هاست. یعنی مانند گذشته هر کاری که رضایت مردم را جلب خواهد کرد باید انجام شود و تنها رضایت مردم جلب شود و تنها به پروژه های بزرگ ودور از دسترس مردم صورت نگیرد بلکه رضایت مردم حتی از کوچکترین مورد انجام شود چرا که به اندازه کافی مردم از ما دور شدند نباید به صرف هزینه سنگینی که انجام می شود با اعتبار کلان اما مردم از کوچکترین موهبت های مدیریت شهری محروم باشند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات