جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رونمایی از زیرسیستم جامع املاک و مستغلات شهرداری کرج

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری کرج از رونمایی زیرسیستم جامع املاک در سامانه سامان شهر که مربوط به اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری است، خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «سید عباس محمودیان» با اعلام این خبر اظهار کرد: این زیرسیستم با هدف شناسایی و نگهداری اطلاعات املاک و مستغلات و کلیه معاملات ملکی شهرداری با امکان دستیابی به موقعیت هر ملک بر روی نقشه های GIS Base است.

وی اضافه کرد: در این راستا پس از برگزاری جلسات متعدد فنی با مسئولان و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و احصاء نیازهای اداره کل املاک و مستغلات و مدلسازی اولیه، پیاده سازی سیستم آغاز شد.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری کرج اضافه کرد: با راه‌اندازی این زیرسیستم ضمن ایجاد پایگاه داده‌ای منسجم، امکان ایجاد بستری شفاف جهت بهینه‌سازی و بارگذاری املاک شهرداری بر اساس نیاز شهروندان، بهره برداری از سرانه های خدماتی و واگذاری املاک شهرداری جهت تامین منابع مالی پروژه های عمرانی و اعطای معوض به مالکین اراضی واقع در طرح، پاسخگویی سیستمی به تمامی درخواست های مربوط به حوزه املاک، بروز رسانی خودکار پرونده های املاک شامل ورود اطلاعات و اسکن اوراق مربوطه و جانمایی آنها، اخذ گزارشات آماری متنوع بر اساس فیلدهای ورود اطلاعات شده، ارائه خط پروژه املاک هر منطقه جهت اولویت دهی تملک، امکان پایش آنها و ارتباط سیستمی با فرآیند جذب و تخصیص بودجه های مصوب میسر می‌شود.

محمودیان همچنین با تاکید بر اینکه این مهم از نیازهای جدی مدیریت شهری است که به تاکید شهردار کرج و نمایندگان شهروندان در شورای اسلامی شهر بوده است، افزود: راه‌اندازی کامل این سامانه با حذف فرآیندهای سنتی موجب تسریع در امر رسیدگی به درخواست‌های وارده حوزه املاک و مستغلات و ارائه خدمات شفاف و موثر به شهروندان و ارکان مدیریت شهری خواهد بود.

زیرسیستم جامع املاک و مستغلات شهرداری کرج شنبه هفته آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات