پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس:

تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراها زیر ذره بین نظارتی قرار دارد

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام نویسی از داوطلبان شوراهای مناطق شهری در دهه سوم اسفندماه سال جاری گفت: هرگونه فعالیت تبلیغات زودهنگام این داوطلبان زیرذربین نظارتی است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «علی حدادی» در نشست با خبرنگاران که در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر  از ۲۰ اسفند  ماه به مدت هفت روز آغاز می شود و اگر داوطلبی مرتکب تخلف در امر تبلیغاتی شود در پرونده وی ثبت خواهد شد.

وی یادآور شد: داوطلبان  شوراهای اسلامی  روستا نیز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰  به مدت یک هفته نام نویسی خواهند کرد  و پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی و نظارتی در زمان مقرر می توانند تبلیغات رسمی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، چهارباغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت :  هیچ یک از نمایندگان مردم استان البرز فهرست حمایتی از داوطلبان انتخابات شوراها ارائه نخواهند داد و طبق قانون به وظایف خود عمل خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که  اگر بخواهیم در مدیریت شهری تأثیرگذاری لازم را داشته باشیم باید در بررسی صلاحیت‌هادقت لازم صورت گیرد.

وی گفت: شوراها نقش مهم و تأثیرگذاری در امور شهر و روستاها دارند و باید به نقش کلیدی آنها در توسعه و عمران این مناطق توجه ویژه شود.

حدادی در خصوص برخی اعضای شورای شهر  که بنا به عللی دستگیر می‌شوند، بیان داشت: بررسی وضعیت این افراد نیازمند کار حقوقی است  اما این افراد شانس زیادی برای انتخابات نخواهند داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رعایت قانون و عدالت وظیفه خطیری است که به عهده ما قرار گرفته است، ادامه داد: در خصوص رد یا تأیید صلاحیت افراد اصل قانون اساسی بر برائت است مگر اینکه اسناد و مدارکی دال بر مباحث مختلف وجود داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها معرفی شده اند و هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌های البرز نیز انتخاب و هماهنگی‌های لازم برای شروع کار این هیئات در استان انجام شده است.

حدادی با اشاره به اینکه در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است، تصریح کرد: اگر هیأت مدیره مجلس این تغییرات را مصوب کنند مقرر شد در انتخابات ۱۴۰۰ تحصیلات کاندیداهای ریاست جمهوری کارشناس ارشد و سن داوطلبان ۴۰ تا ۷۵ سال شد.

وی ادامه داد: معیارهای رجال سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد و با دستور در صحن مجلس به انتخابات ۱۴۰۰ خواهد رسید. در این راستا فرد داوطلب باید چهار سال فعالیت و سابقه اجرایی داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت : میزان تحصیلات و برخورداری از علم وتجربه نقش موثری در مدیریت کلان کشور دارد و باید این موضوع در انتخاب داوطلبان ریاست جمهوری مد نظر قرار گیرد

حدادی با بیان اینکه رسانه‌های نقش مهم و تأثیرگذاری در مجلس شورای اسلامی دارند، افزود: اصحاب رسانه‌ها در هر شرایطی در خط مقدم قرار دارند و نباید قانون و مجلس از آن‌ها غافل شود.

وی گفت : اصلاح قانون در بحث  رسانه در دستورکار مجلس قرار دارد و سعی داریم مشکلات رسانه ها برطرف شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات