چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش:

جذابیت شغل مدیران مدارس در «تعلیم و تربیت» انسان‌ها است

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با مدیران مدارس البرز گفت: شغل مدیریت مدرسه به دلیل اینکه با انسان‌ها و تعلیم و تربیت سرو کار دارد جذابیت دارد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «محسن حاجی میرزایی» در گفت‌و‌گوی مستقیم با مدیران مدارس البرز که از طریق شبکه شاد پخش شد، شغل مدیریت مدرسه را یکی از جذاب‌ترین شغل‌ها دانست و گفت: این شغل به دلیل اینکه با انسان ها و تعلیم و تربیت سر و کار دارد جذابیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان البرز از لحاظ تنوع قومیتی، فرهنگی، تراکم جمعیت و مهاجرپذیری استانی ویژه است، اظهار داشت: این استان با مسایل و مشکلات بسیار متنوع و گسترده‌ای روبرو است. 

وزیر آموزش و پرورش، پرورش یک انسان دیگر را جزو پیچیده‌ترین، سخت ترین و خطیرترین کارهایی دانست که می‌تواند وجود داشته باشد و اظهار داشت: زمانی که می خواهیم فلز یا زمینی را تغییر شکل دهیم کار سختی است ولی دانشی که لازم دارد دانش معین و محدودی است ولی وقتی یک آدم را می خواهیم تغییر بدهیم و متحول کنیم عرصه، عرصه بسیار فراخ، گسترده و پهناوری است و دانش های گسترده و متنوعی مورد نیاز چنین شغلی است.

مدرسه پژوهی یک برنامه توصیه شده در نظام آموزشی

حاجی میرزایی با بیان اینکه امروز مدرسه پژوهی تبدیل به یک برنامه مورد توصیه در نظام‌های آموزشی موفق شده است، گفت: مدرسه کانون یک پژوهش است و همه رفتارها و اقداماتی که در مدرسه انجام می‌شود تبدیل به موضوع و سوژه پژوهش می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: شما حاصل دسترنج تمام نیروهای آموزش و پرورش را تضمین می‌کنید و حدد ۸۰ هزار میلیارد تومان پول در آموزش وپرورش خرج می کنیم تا ۱۵.۵ میلیون دانش آموز آموزش و پرورش پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید مراقبت کنید این ۱۰ محوری که تحت عنوان حداکثری ذکر شد تضمین لازم و کافی را به ما بدهد که بتوانیم و بدانیم کار درست انجام می شود و شما مطمئن باشید دانش آموز آموزش می بیند و کافی نیست که مطمئن شوید که در بستر شاد هستند و بسته آموزشی به در منازلشان فرستاده اید یا از برنامه آموزش تلویزیون استفاده می کند بلکه باید بدانید تک تک دانش آموزان چکار می کنند و آیا یاد می گیرند.

وی تصریح کرد: اگر مدیری قادر باشد در چنین شرایطی اوضاع و احوال تمام معلمان و دانش آموزان را تحت کنترل نظام‌مند قرار دهد می تواند یک استاندار و معاون وزیر موفق شود زیرا اگر این کار بخواهد به درستی انجام شود خلاقیت های ویژه ای را می طلبد.

وی یادآور شد: یک مدیر باید با تمام معلمان و معلمان با تمام دانش آموزان و خانواده‌هایشان در ارتباط باشند، این شبکه ارتباطی شاد باید کارآمد و اثربخش باشد و باید مشارکت همگان را برانگیزیم. 

حاجی میرزایی با بیان اینکه راه قبلی بسته شد و مسیر و راه جدیدی را باز کنید، گفت:‌ یک مدیر تراز اول مدیری است که پیوندهایش عمیق واساسی است. 

وی افزود: در پایان نوبت اول کارنامه دانش آموزان را همانطور که صادر کردید برای معلمان هم یک کارنامه صادر کنید که چه تعداد دانش آموز داشتند و نحوه تعامل و آموزش آن ها چگونه بوده و معلم باید بداند که تحت یک نظارت است و کارآیی اش چگونه بوده است. یک کارنامه برای مدیران نیز صادر شود و برای خودتان به جای واحدهای درسی ۱۰ حداکثری را بگذارید و بدانید ارتباط حداکثری برقرار کنید و مشارکت حداکثری را برانگیزید و برای مدیر ناحیه نیز یک کارنامه صادر کنید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز روزی است که باید سرمایه اجتماعی بخریم و در جامعه منزلت مان را توسعه دهیم و باید جامعه به اهمیت و ارزش نقش و کارآیی شما پی ببرد و باورهایتان را با خدا محک بزنید.

وی به مدیران مدارس توصیه کرد: از این فرصتی که امروز در اختیار دارید حداکثر بهره را ببرید، امتحانات را جدی بگیرید و اگر روش های به کار رفته اطمینان بخش نیست با روش‌های دیگر این اطمینان را پیدا کنید و به روش‌های گوناگون مطمئن شوید تا دانش آموزان خوب آموزش ببیند و خانواده ها که اکنون همکار معلم شده اند را بیشتر سهیم کنید. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: تولید محتوا وضعیت جدیدی پیدا کرده است، درست است کرونا خیلی از فرصت ها را از ما سلب کرد ولی خیلی فرصت ها را نیز داد و اکنون این امکان را دارید که با خانواده ها و معلم ها ارتباط برخط داشته باشید.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط در این فضا برقرار می کنیم، اظهار داشت: چه زمانی چنین امکانی را برای صحبت کردن با هم داشتیم.

حاجی میرزایی گفت: باید فرصت کرونا تبدیل شود به یک دوره ای که قابلیت ها و مهارت‌های خودتان و معلم ها .و دانش آموزان را توسعه دهید و در مورد محتوای دانش‌آموزی وقتی به کتاب محدود می شدیم عرصه کار محدود بود ولی اکنون عرصه کار افزایش یافته است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات