پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آرائی:

جشنوار ه شعر هامون برگزار می‌شود

مدیر منطقه 3 شهرداری کرج از برگزاری جشنواره «شعر هامون» خبر داد. 

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه 3 شهرداری کرج؛ دکتر «علی آرائی » ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در راستای انجام وظایف فرهنگی، هنری و اجتماعی، مدیریت شهری منطقه 3 اقدام به برپایی این جشنواره در سطح شهر کرج نموده است.  

مدیر منطقه 3 شهرداری کرج در تشریح این جشنواره اعلام کرد: نخستین جشنواره استانی هامون در 3 بخش اصلی شعر کلاسیک، شعر نو و شعر سپید برگزار می‌شود. 

آرائی ادامه داد: شاعران می‌توانند اشعار خود در را در دو موضوع کرونا و شعر آئینی - سنتی به دبیرحانه این جشنواره ارسال نمایند. همچنین به منظور کسب رضایت بیشتر بخشی به عنوان آزاد نیز در موضوعات جشنواره گنجانده شده است که هنرمندان می‌توانند آثار خود را در این بخش نیز ارسال کنند. 

وی با بیان این مهم که جشنواره شعر هامون با داوری شاعران شناخته شده برندگان را در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب خواهد کرد، گفت از هر بخش 2 نفر انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد. 

آرائی ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت اظهار داشت: با هدف تجلیل از مدافعان سلامت که در این ایام با تمام توان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا از خودگذشتگی نشان دادند، برآن شدیم مهمترین بخش موضوعی این جشنواره را به اپیدمی کرونا اختصاص دهیم. 

وی ضمن حمایت از هنرمندان اظهار داشت: در این شرایط سخت  که کرونا اکثر برنامه‌های فرهنگی - هنری را به تعطیلی کشانده  لازم است با توجه ویژه به این قشر علاوه بر بهره بردن از ظرفیت هنری و اندیشه والای آنان برای حل معضلات اجتماعی در پررنگ کردن نقش هنرمندان این سرزمین نیز سهیم باشیم. 

شهردار منطقه 3 شهرداری کرج جشنواره شعر هامون را فرصت مغتنمی برای تقویت روحیه شهروندان به ویژه مدافعان سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد فرهنگی - هنری ضمن تغییر روحیه شهروندان سبب افزایش انگیزه آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گامی موثر در حمایت ویژه از مدافعان سلامت در قالب طرحی هنری باشد.

علی آرائی با بیان اینکه همانگونه که کرونا نه تنها در ایران که در جهان ردپایی از خود در تاریخ به جای گذاشت، روش و نگرش ما در برخورد با این بیماری نیز در تاریخ ثبت خواهد شد، اظهار داشت: چه زیباست که ما در این برهه به جای این که به تاریکی چشم بدوزیم و بر آن لعنت بفرستیم با روشن کردن شمع امید نوری پرفروغ در برابر دیدگان یکدیگر روشن نماییم. 

وی در پایان با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر هامون بزودی منتشر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی این رویداد به نحو احسن برگزار شود. 

گفتنی است هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در بخش های موضوعی بر اساس شرایط فراخوان جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پورتال مدیریت شهری منطقه 3 شهرداری کرج به آدرسhttps://mant3.karaj.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام. 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات