جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کارآفرینی نقطه مطلوب پیاده سازی اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به مقصد مطلوب و اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که این مهم امروز به خوبی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در کشور در حال اجرایی و محقق شدن است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «نادر ثناگو مطلق» به مناسبت بیست و نهم بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی افزود: امروز کشور با توجه به هجمه و تحریم های دشمنان در شرایطی قرار گرفته که استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی و اعتماد به نیروهای متخصص بومی می تواند به عنوان یک راهکار اساسی بخش زیادی از این تحریم ها را خنثی سازد.

وی اضافه کرد: در این بین کارآفرینی توسط نیروهای توانمند کشورمان که سبب خنثی شدن بخش زیادی از این تحریم ها و به دنبال آن رونق تولید داخلی و اشتغال می شود می تواند نقش زیادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تاکیدات اصلی مقام معظم رهبری داشته باشد.

ثناگو مطلق اظهار داشت: در واقع هدف اقتصاد مقاومتی، بازسازی و احیای اقتصاد و تلاش هر چه بیشتر برای رسیدن به خودکفایی است که این مهم تنها با توجه هر چه بیشتر به ظرفیت های داخلی و رونق کارآفرینی به منظور توسعه تولید داخلی و اشتغال محقق می شود.

وی ادامه داد: در دوره ای که دشمنان خارجی کشورمان به روش های مختلف از جمله اقتصادی و با اعمال تحریم به دنبال این هستند که ما را فلج و به اهداف شوم خود برسند، اقتصاد مقاومتی مانند سدی عظیم است که می تواند خنثی کننده بسیاری از دسیسه و توطئه ها باشد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه کارآفرینی با هدف رشد اشتغال و تولید داخلی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی منطقه خاطر نشان کرد: ایجاد بیش از یک هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم با راه اندازی واحدهای تولیدی و کارآفرینی بخش خصوصی طی یک سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تنها نشان از بخش کوچکی از فعالیت های این منطقه است که در راستای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

ثناگو مطلق با بیان اینکه شرکت های تولیدی و صنعتی دیگری نیز در آینده نزدیک به مجموعه پیام اضافه می شوند اظهار داشت: راه اندازی این واحدها که موجب اشتغال زایی هر چه بیشتر می شود نه تنها ثمره کارآفرینی و توجه به این بخش مهم در کشور است بلکه نشان از توانمندی هایی در این مرز و بوم دارد که با اتکا به آنها می توان قدم های زیادی در راستای بومی سازی و خودکفایی کشور برداشت.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات