جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی:

 تولید بالگرد یکی از شاخص‌های مهم برنامه توسعه فناوری در کشور است

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از سازمان هلیکوپتری ایران در ساوجبلاغ گفت: تولید بالگرد یکی از شاخص‌های مهم برنامه توسعه فناوری در کشور است که خوشبختانه کشور تا حد زیادی در این زمینه خودکفا شده است.

به گزارش رمزگشانیوز «محمد اسلامی» در سفر نیم روزه خود به استان البرز و بازدید از سازمان هلیکوپتری ایران در ساوجبلاغ با استاندار البرز، گفت: مدیریت متعهدانه می‌تواند شرایط را به سمت بهبود اوضاع سوق دهد و بازدهی داخلی را در صنایع مختلف به وجود آورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عده‌ای از نخبگان در ابتدای دهه 70 به مقام معظم رهبری نامه داده بودند که قطعات کافی برای تولید بالگرد داریم، افزود: در این نامه آمده بود که اگر بستر برای انجام کار فراهم شود می‌توانند در حوزه تولید بالگرد به خودکفایی برسند که متاسفانه موضوع با چالش‌هایی مواجه شد و به سرانجام مورد دلخواه نرسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز ظرفیت و توانمندی‌ها بر مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای خودکفایی در عرصه‌های مختلف تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالگردهای قدرتمند در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: تولید بالگرد یکی از شاخص‌های مهم برنامه توسعه فناوری در کشور است که خوشبختانه کشور تا حد زیادی در این زمینه خودکفا شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که صنعت تولید بالگرد در میان صنایع دارد با توسعه آن ما می‌توانیم یکی از بازیگران مطرح جهانی در حوزه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بالگردهای شرکتی که مورد بازدید قرار گرفته است سال‌ها زمین‌گیر شده بودند، تصریح کرد: با مجوزهای صادره از سوی شرکت هواپیمایی کشور و تلاش مجموعه‌های دانش بنیان در حال حاضر این بالگردها احیا شده‌اند.

اسلامی افزود: همزمان با ماه مبارک رجب نخستین پرواز بالگرد احیا شده انجام شد که از این پس ارائه خدمات این بالگردها به دستگاه‌های گوناگون از جمله اورژانس کشور در دستورکار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات