پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قانعی:

البرز ظرفیت قطب زیست فناورانه در کشور و خاورمیانه را دارد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری از ظرفیت مناسب استان البرز برای قطب شدن در حوزه زیست فناورانه در سطح کشور و خاورمیانه خبر داد. 

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «مصطفی قانعی» درآیین رونمایی از تجهیزات زیست فناوری البرز در پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت بومی البرز در بخش زیست فناورانه منحصربه فرد است. 

وی خاطرنشان کرد: البرز از نظر آب و هوایی، بافت گیاهی، امکانات و استقرار مراکز علمی چون پارک علم و فناوری دارای شرایط ویژه‌ای در حوزه زیست‌فناوری است.

 دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: استان البرز می تواند نقش موثری در ترویج زیست فناوری در بین جامعه هدف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه البرز شرایط مناسب برای ترویج زیست فناورانه را دارد، یادآور شد: در آینده دانش‌آموختگان این رشته‌ها می‌توانند بسیاری از نیازهای زیست‌فناورانه استان را تامین کنند.

قانعی ضمن تاکید بر نگاه ویژه به مزیت زیست فناورانه استان البرز و استفاده بهینه از ظرفیت بومی و علمی آن ادامه داد: ستاد علم و فناوری معاونت ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش تعامل کاری خوبی در بخش دانش‌آموزی زیست فناورانه دارد تا امکان هدایت و آموزش تخصصی دانش‌آموزان فراهم آید.

 دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور به آزمایشگاه زیست‌فناورانه در اولویت قرار گرفته است.

البرز پتانسیل پژوهش‌سرای مرکزی ملی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز ضمن لزوم توجه به به ظرفیت‌های علمی - پژوهشی البرز افزود: این استان ظرفیت لازم را برای ایجاد یک پژوهش‌سرای مرکزی ملی دارد.

«سالار قاسمی» خاطرنشان کرد: تقویت ظرفیت‌های منحصر به فرد البرز می‌تواند در راستای تغذیه فکری و راهبردی پژوهش‌سراهای کشوربه کار گرفته شود.

پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج قطب معین زیست‌فناوری استان البرزاست.

در این آیین پروژه زیست‌فناورانه دانش‌آموزان «امیرعلی پهلوانی» و «امیرحسین حمیدی» دبیرستان متوسطه اول استعدادهای درخشان باهنر آموزش و پرورش ناحیه ارائه شد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات