جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهبود یافتگان اعتیاد در البرز وام دریافت می کنند

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد که رهایی یافتگان از دام اعتیاد در این استان تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغال دریافت می کنند.

به گزارش رمزگشانیوز «نور محمد فردی» در نشست کمیته مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن معاونت سیاسی امنیتی استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خطراتی که جوانان ما را تهدید می کند مسائله اعتیاد و مواد مخدر است که متاسفانه در نوک حمله این مواد مخدر جوانان هستند.

وی افزود: دستگاههای ذیربط در امر مبارزه با اعتیاد مواد مخدر باید علاوه بر آموزش اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

 وی با بیان اینکه در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری حساس تر و مهم تر و کارسازتر است.

معاون استاندار تصریح کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر در استان به عنوان معضل اساسی اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی امروز جامعه، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است که عزم و همت عمومی را می‌طلبد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی مثل دانه‌های تسبیح به هم پیوسته هستند، اضافه کرد: خلاقیت یکی از عنصرهای اصلی در حوزه مبارزه با پدیده قاچاق و مواد مخدر محسوب می‌شود، شیوه‌های برخورد با انواع مواد مخدر نیاز به تغییر رویکرد با نگاه آسیب شناسانه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مصرف مواد مخدر زمینه‌ای برای بروز سایر آسیب‌های اجتماعی است و آگاهی، پیشگیری و اجتماعی کردن اصلی ترین راهبرد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد محسوب می‌شود.

فردی با بیان اینکه نکته مهم و قابل توجه این است که ٢ دیدگاه در جامعه وجود دارد بعضی می‌گویند معتاد مجرم است و بعضی می گویند معتاد بیمار است، تصریح کرد: سیاست کلی بر این است که معتاد بیمار است. بنابراین برای سلامت بیمار باید ساز و کارهای خاص خودش را فراهم کنیم که هم درمان صورت بگیرد و هم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا در استان برنامه‌ریزی های لازم با مرکز شورای هماهنگی مواد مخدر کشور  انجام شده تا آموزش‌های حرفه‌ای در زندان ها و جامعه هدف برای معتادین  صورت گیرد به طوری که تاکنون آموزش های دوره ای برای مردان و زنان معتاد برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا معتادین آموزش دیده بعد از ترخیص از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی از محل بهزیستی بدون سود با کارمزد چهار درصد برخوردار هستند. 

معاون استاندار تاکید کرد:  کلیه ادارات ذیل شورای هماهنگی مواد مخدر موظفند هر کدام کارهای مربوط به خود را در همه امور از جمله دستگیری درمان،  آموزش و  اشتغال را انجام دهند و هیچگونه عذری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

فردی  گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مواد مخدر استان که هفته گذشته به ریاست استاندار  و حضور کلیه مسئولین برگزار شد، تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و مقرر گردید از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه سال جاری توسط نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و بهزیستی و همچنین شورای هماهنگی مواد مخدر، متعادین متجاهر جمع آوری شوند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات