پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ارسال تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کشور به هیات رییسه مجلس 

 نماینده مردم تهران در مجلس از ارسال تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به هیات رییسه مجلس خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «علی خضریان» با تاکید بر اهمیت و حساسیت موضوع آب و اثرگذاری مستقیم آن بر صیانت از سلامت، بهداشت، محیط زیست، صنعت ب گفت: برای کاستن از تصدی‌گری و پاسخگویی به خدمات مورد نیاز عمومی، قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در این قانون تشکلی به نام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ماموریت یافته تا از طرف وزارت نیرو به ایفای وظیفه سیاستگذاری و نظارت در این امور بپردازد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: در این سال‌ها نتیجه مطلوب از عملکرد شرکت حاصل نشده و در ماه‌های گذشته در استان‌های جنوبی کشور به خصوص خوزستان بخشی از ضعف مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشخص شد.

وی اضافه کرد: حوادث خسارت بار به علت مشکلات فاضلاب در برخی نقاط کشور، نبود آب شرب پایدار برخی شهرها و روستاها در نزدیکی رودخانه‌های بزرگ، بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد و مسئولیت گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این حوادث از جمله بخش‌های مورد تاکید برای تحقیق و تفحص است.  

خضریان با تاکید بر اینکه آب و فاضلاب و تاثیر به سزایی در بهبود رفاه عمومی و آسایش کشور دارد، گفت: بروز برخی مشکلات در زمینه عدم ارائه مطلوب خدمات آب و فاضلاب به مردم و علنی شدن تکرار آن در اقصی نقاط کشور و به مرور حاد شدن تبعات آن که توأم با نارضایتی عمومی و خسارات مادی و معنوی همراه بوده، قابل قبول نیست و بنابر گزارش‌های میدانی و گزارش دیوان محاسبات در مواردی با ارتکاب تخلفات و جرایمی هم روبرو هستیم.
 
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: برای پیگیری و بررسی این سوء مدیریت و تخلف‌ها پیشنهاد تحقیق و تفحص از صنعت آب و فاضلاب کشور که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را نیز دربرمی‌گیرد، تنظیم و به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات