پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

نیروهای ارزشی و ولایی به کسی اهانت نمی‌کنند

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به حضور پرشکوه و حماسی مردم ایران به‌خصوص البرزنشینان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار شد، بیان داشت: باید هم از خدای تعالی تشکر کنم و هم از ملت بزرگ ایران و هم شما البرزنشینان و مردم خوب کرج و دست‌مریزاد و آفرین بگویم بر این شکوه و عظمت که به وجود آوردید.

وی بابیان اینکه حماسه‌ای که در این نوبت با هوشمندی و زمان‌شناسی خلق کردید برگ زرین دیگری بود که بر صفحات کتاب قطور دستاوردهای انقلاب اضافه شد، اظهار داشت: مثل همیشه همه اقشار مردم با اتحادی دیدنی که در این مراسم نمادین با رعایت دستورات بهداشتی حاضر شدند به دنیا اعلام کردند که انقلاب اسلامی و آرمان‌های او زنده است و پیمان و میثاقی که با امام روح‌الله بستند هرگز گسستنی نیست و «گام دوم» انقلاب را باصلابت‌تر و پرشکوه‌تر و بااقتدار بیشتر برداشته و ادامه خواهند داد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه دنیا این را بداند که ایران قوی است و قوی‌تر هم می‌شود، خاطرنشان ساخت: این قوت فقط به خاطر موشک‌های بالستیک نقطه زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف نیست؛ قدرت و قوت ایران از ایمان به خدا، حضور مردم و خون شهیدان است و این سیل خروشان معرفت و اقتدار هر مانعی را از سر راه برمی‌دارد و لحظه‌به‌لحظه علی‌رغم میل بدخواهان داخلی و خارجی به اهداف بلندش و ایجاد تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد.

عدم نام بردن از امام در قطعنامه پایانی راهپیمایی امسال هشداری است / اگر بی‌توجهی کنیم نام امام را حذف می‌کنند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خط نفوذ، تحریف و انحراف بیکار نمی‌نشینند و هر طور بتوانند سعی می‌کنند در صفوف متحد مردم ایجاد اختلال ایجاد کنند، یادآور شد: در این چند هفته محور سخنان بنده درجاهای مختلف مواظبت بر شخصیت امام از تحریف و انحراف بود و اینکه جریان مرموزی از همان اول تلاش کردند خط امام را به نحو دیگری تفسیر کنند که شواهد هم فراوان است.

وی در ادامه با اشاره به نمونه‌ای از تحریف اندیشه سیاسی امام، عنوان کرد: اگر شما تمام نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و فیلم‌هایی که از امام رحمه‌الله علیه است را بررسی کنید یک کلمه که بویی از همراهی و همکاری با استکبار و آمریکا دهد را نمی‌توانید پیدا کنید و در سالیان متمادی راجع به عقب‌نشینی نسبت به آمریکا و استکبار هیچ کلمه‌ای ندارد، اما گفتند که امام با شعار مرگ بر شوروی و مرگ بر آمریکا که این شعارها ترک بشود و کنار گذاشته شود موافق بوده است لذا ببینید که تحریف کردند؛ البته مردم ما چون شرارت‌های آمریکا را با تمام وجودشان درک کرده‌اند و روش امام را هم نسبت به آمریکا می‌دانند تا امروز از شعار مرگ بر آمریکا دست برنداشتند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحریف، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جریان نفوذ طوری عمل می‌کند که گاهی خودی‌ها آنچه او می‌خواهد را عمل می‌کنند. لذا باید خیلی دقیق مواظبت کرد که ناخواسته در دام نیفتیم. عدم نام بردن از امام در قطعنامه پایانی راهپیمایی امسال هشداری است برای همه که اگر بی‌توجهی کنیم نام امام را حذف می‌کنند. بعد هم یک عده که سالیانی است به امام و آرمان‌های او پشت کردند و برخلاف مسیر امام حرکت می‌کنند داعیه‌دار می‌شوند. پیراهنی را علم می‌کنند تا علی را خانه‌نشین کنند. حواستان باشد.

نیروهای ارزشی و ولایی به کسی اهانت نمی‌کنند / ما نقد گفتمانی داریم و با نقد شخصیتی کاری نداریم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، افزود: یکی دیگر از آن رفتارهای انحرافی که مدتی است انجام می‌شود که حضرت آقا هم اخیراً برای بار چندم فرمودند بدزبانی و توهین است که متأسفانه این مسئله هم توسط عده‌ای در راهپیمایی امسال واقع شد که موردقبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه حزب‌الله و نیروهای ارزشی و ولایی به تأکید رهبر معظم انقلاب توجه دارند و به کسی اهانت نمی‌کنند، گفت: مکرر خود بنده عرض کردم ما نقد گفتمانی داریم و با نقد شخصیتی کاری نداریم. گفتمان شخص را نقد می‌کنیم و باشخصیت طرف کاری نداریم لذا شما دیدید که گاهی بنده انتقادات تندی هم دارم اما توهین نمی‌کنم. به گفتمان و حرکتی که بر اساس او می‌شود نقد می‌کنیم. نهی از منکر می‌کنیم و اگر لازم است از منکر هم جلوگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم که واقع شود و انجام گیرد. وقتی می‌شود سؤال کرد و انتقاد را رساند، چرا توهین؟ نیروی تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و مکتب امام رضوان‌الله علیه توهین را با توهین جواب نمی‌دهد ولو دیگران توهین هم کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: مجلس می‌تواند رئیس‌جمهور را بخواهد، سؤال کند، استیضاح کند و حتی رأی به عدم‌کفایت سیاسی هم دهد. مکرر عرض شد که اهانت و حتی تضعیف رئیس‌جمهوری که تنفیذ رهبر معظم انقلاب را دارد خلاف بین است. این کار را نباید کرد. انتقاد کنید و ایراد بگیرید. اشکال کنید. قبلاً هم این را بنده عرض کردم وقتی‌که استیضاح به هر دلیلی صلاح نیست خوب است برای ثبت در تاریخ که بعدها عده‌ای حرف بی‌ربط نزنند مواردی که لازم است را مجلس محترم در جلسات رسمی سؤال کنند و از رئیس‌جمهور بپرسند تا ثبت شود. اگر بناست استیضاح نشود که بهتر است نشود. خلاصه کلام این را بدانید که اگر نفوذ و انحراف و تحریف بیاید هم نام امام حذف می‌شود، هم برخلاف موازین به بزرگان بی‌احترامی می‌شود. به مسئولین رسمی کشور بی‌احترامی می‌شود و مسائل دیگری هم به وجود می‌آید.

انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست / چرا صحبت‌هایی می‌شود که برای نظام هزینه درست کند؟

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: گاهی تحریف به آرمان‌ها و اهداف انقلاب برمی‌گردد؛ یعنی خواسته یا ناخواسته نمی‌دانم افراد یک‌چیزهایی را می‌گویند که با اهداف اصلی انقلاب جور درنمی‌آید. بعد برای دشمنان خوراک درست می‌شود. به‌گزاف صحبت‌هایی گفته نشود. هدف وسیله ما را توجیه نمی‌کند. اگر رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که ایجاد و تولید سلاح هسته‌ای حرام است این را تاکتیکی نگفتند که امروز حرام است و بعد اگر دیدیم گیر افتاده‌ایم آن موقع دیگر حرام نیست. فتواست. چرا صحبت‌هایی می‌شود که برای نظام هزینه درست می‌شود؟ باید توجه داشته باشید. انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بوده و برای پیشبرد اهداف بلندش انقلاب احتیاج به‌دروغ گفتن ندارد. احتیاج به عدم شفاف عمل کردن ندارد. تمام مسائل انقلاب صریح و رو است و رهبر معظم انقلاب هم این را بیان می‌کند. باید مواظب بود تحریف و انحراف اگر آمد گرفتاری‌هایی را درست می‌کند.

رجب ماه بزرگ خداست

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به آغاز ماه رجب، بیان داشت: رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهى در حرمت و فضیلت به‌پای آن نمى‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است.

وی بابیان اینکه استغفار در این ماه بسیار پرارزش است، افزود: از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده که رسول خدا فرمود: «رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است».

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه روزه در این ماه بسیار فضیلت دارد، تصریح کرد: از حضرت موسى بن جعفر علیهماالسلام روایت‌شده است که: «هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد».

نهضت علمى امام باقر؛ الگوى عملى نسل جوان در جهت تحقق بیانیه «گام دوم»

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اول ماه رجب ولادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام در سال ۵۷ هجری قمری، بیان داشت: در ایام پیروزی انقلاب و سالگشت صدور بیانیه «گام دوم» هستیم و خوب است به نهضت علمى که امام باقر علیه‌السلام بنیان‌گذاری کردند به‌عنوان الگوى عملى نسل جوان در جهت تحقق بیانیه اشاره داشته باشم.

وی در ادامه افزود: یکی از ضرورت‌ها و اقتضائاتی که در این زمان وجود دارد و در بیانیه با عنوان علم و پژوهش توصیه‌شده، راه ‏انداختن نهضت علمى و تولید علم در کشور است که الگوى عملى و متعالى آن روش‌های امام باقر علیه‌السلام است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر جایگاه پرارزش علم و لزوم آموختن علم، اظهار داشت: این سیره‌ی حضرت و پدر بزرگوارشان بود که ایجاد انگیزه کنند تا افراد دنبال علم بروند و روایات فراوانی در این باب واردشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم «توسعه و انتشار علم و یافته‏هاى علمى و تبادل علمى به همراه نقد و نظر از سوى جامعه علمى»، گفت: وقتی مسیر و هدف، احیای تمدن نوین اسلامی است، قطعاً باید از تعالیم ثقلین برای تولید علم بهره برد که روش حضرت نیز همین بود.

وی خاطرنشان ساخت: از جنبه‌های دیگر تولید علم که از سیره امام علیه‌السلام در بیانیه می‌تواند برای جوانان الهام‌بخش باشد، تولید علم، همراه با تعالی معنوی است که کمال و سعادت انسان را تضمین می‌کند.

تقیه در سیره امام هادی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به سوم رجب شهادت امام هادی علیه‌السلام در سال ۲۵۴ قمری، عنوان کرد: روش امام در شرایط سختِ استبدادی که عباسیان راه انداخته بودند و اهل‌بیت را سرکوب می‌کردند و اجازه قدرت گرفتن به علویان را نمی‌دادند روش تقیه بود و امام در سایه همین روش شیعیان را برای حفظ مصالح کلی جامعه اسلامی آماده می‌کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: امام هادی علیه‌السلام با به‌کارگیری برنامه‌‌های، فرهنگی و تربیتی، مبارزه‌ی غیرمستقیمی را بدون ایجاد حساسیت با دستگاه حاکمه شروع کرد و تا جایی که شیعه به خطر نیفتد ادامه داد و معارف و فرهنگ شیعه را حفظ و گسترش داد، اما درنهایت تاب نیاوردند و امام را به شهادت رساندند.

سیاست قطعی نظام در مورد برجام را رهبر معظم انقلاب بیان کردند / سخنان بعضی از آقایان با آنچه حضرت آقا فرمودند مغایرت دارد

وی در بخش دیگری سفرهای سران قوا به کشورها را حائز اهمیت دانست و با تأکید بر عدم توجه به حواشی و سوءاستفاده‌ها، بیان داشت: این سفرها موجب تقویت منطقه‌ای و یا از بین رفتن فتنه در منطقه می‌شود و ایران باید در تقویت دیپلماسی قضائی، دیپلماسی اقتصادی و امثال‌ذلک فعال‌تر عمل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه آنچه در مورد برجام مطرح است و بعضی از آقایان در مصاحبه‌هایشان می‌گویند با آنچه حضرت آقا فرمودند مغایرت دارد، گفت: سیاست قطعی نظام در این مورد را رهبر معظم انقلاب بیان کردند که اولاً باید همه‌ی تحریم‌ها توسّط آمریکا لغو شود و بعد توسط ایران راستى آزمایى صورت بگیرد و بعد برگشت ایران به تعهّدات برجامى.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بازگشت به برجام وقتی است که تحریم‌ها برداشته شود و خسارات وارده جبران شود، یادآور شد: برداشتن تحریم‌ها و راستی آزمائی را فوراً نمی‌توان انجام داد لذا آقایان مواظب باشید این رئیس‌جمهور با قبلی فرقی ندارد القاء مکرر این مطلب که تخلفات مربوط به قبلی‌ها بوده است زمینه‌ای برای شخص جدید فراهم نمی‌کند چراکه هردوی آن‌ها و سیاستمداران آن‌ها نابودی کشور را می‌خواهند.

افرادی که از رانت مسئولیتی برخلاف موازین عمل می‌کنند، صلاحیت داشتن مسئولیت ندارند

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکات استانی، بیان داشت: در استان هم راجع به انتخابات شوراها توجه کامل به حرف‌ها و عملکردها داشته باشید. خوب بررسی کنید، افرادی که از رانت مسئولیتی که داشتند برخلاف موازین، خدماتی را به خانواده و اطرافیان داده‌اند صلاحیت داشتن مسئولیت ندارند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه نکند با حرف‌های چرب و شیرین و قشنگ و زیبا دوباره مسیر ذهنی شما را تغییر دهند، خاطرنشان ساخت: مواظب باشید در بحث شوراها در جنگ ادراکی و شناختی کسانی که می‌خواهند بر آن مسند بنشینند نیفتید چراکه دارند با یک شیطنت‌ها و زیرکی‌هایی ذهن‌ها را متوجه بعضی از جریانات می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر ادامه مسیر اصلاح مسائل استان، گفت: بنده از نزدیک با آن‌ها و تخلفاتی که بعضی از این آقایان کردند مواجهم و شما با انتخابتان می‌توانید کاملاً مسیر را برگردانید روی ریل درست. بنده معذورم از اینکه بخواهم شفاف مسائل را بیان کنم و الا با صراحت می‌گفتم که باید چه کرد.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات