شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصادف با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت طالقانی به بهره برداری رسید

«علیرضا شاه حسینی» پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نواحی شمال ایران با اعلام این خبر گفت: پروژه بهسازی مزار دکتر حشمت طالقانی، یار و همراه سردار میرزا کوچک خان جنگلی، بیستم بهمن ماه در محله چله خانه کلانشهر رشت افتتاح و با حضور مسئولان شهر رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ وی با اشاره به این خبر گفت: به منظور بزرگداشت و تکریم از مقام شهید دکتر حشمت طالقانی از مبارزان انقلابی تاریخ معاصر ایران، با پیگیری های پژوهشکده مطالعات و تحقیقات طالقان شناسی و همت و همکاری شورای اسلامی شهر رشت، شهرداری رشت، سازمان سیما منظر و همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بهسازی آرامگاه در دستور کار قرار گرفت و منجر به این رویداد فرهنگی شد.

شاه حسینی افزود: در آبان ماه سال جاری نیز به منظور گرامیداشت این شهید والامقام، به پیشنهاد اینجانب و موافقت و تصویب شورای اسلامی شهرستان طالقان میدان محله ی گیلینک به نام شهید دکتر ابراهیم حشمت طالقانی مزین شد. و امروز بیستم بهمن ماه در ایام الله دهه مبارک فجر تابلوی میدان محله گیلینک طالقان به نام این مبارز تاریخ معاصر ایران نصب شد.

شهید دکتر ابراهیم حشمت طالقانی ملقب به حشمت الاطبا، مغز متفکر نهضت جنگل، اهل روستای شهراسر طالقان، پس از عمری خدمت مجاهدانه در عرصه های پزشکی، عمرانی و نظامی در بیست و یکم اردیبهشت سال ۱۲۹۸ شمسی در شهر رشت به شهادت رسید.

انتهای پیام.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات