شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار منطقه 8 خبر داد؛ 

خانه هنرمندان کرج مرمت می‌شود

 شهردار منطقه هشت کرج از آغاز مرمت خانه هنرمندان کرج توسط این شهرداری خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «مهدی لطفی» روز پنجشنبه در حاشیه آیین تجلیل از بانوان هنرمندصنایع دستی و سایر رشته های هنری  کرج گفت : با توجه به قدمت این بنا، بر اثر فرسایش آسیب‌هایی به آن وارد شده که مدیریت شهری کرج با تخصیص اعتبار اقدام به مرمت و نوسازی آن خواهد کرد.

وی بیان داشت: از آنجا که فعالیت‌های هنری کرج در این مجموعه متمر کز است، تلاش بر این است تا در کمترین زمان ممکن این مجموعه مرمت و مقاوم‌سازی شود.

لطفی گفت: شورای اسلامی شهر کرج اعتبار ویژه‌ای به مرمت این بنا اختصاص داده که باید هر چه زودتر آن را مرمت و نوسازی کنیم .

شهردار منطقه هشت کرج اظهار داشت: افزون بر مرمت و مقاوم سازی دیوارها، کف پوش این مجموعه نوسازی و زیباسازی خواهد شد.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون ۸۰ درصد معابر شهرداری منطقه هشت کرج از  خیابان‌های اصلی شهر بوعلی ، شهید بهشتی ، بلوار جمهوری آسفالت و بهسازی شده است.

وی ادامه داد: اولین پارک تخصصی کودکان استان البرز تا ۶ ماه آینده در ضلع شمال شرقی پارک نبوت کرج افتتاح می‌شود.

 همچنین «عادل جلیلی» رییس هیات اسلامی هنرمندان استان البرز و مدیر عامل خانه هنرمندان کرج  گفت : مجموعه خانه هنرمندان کرج باهمت شورای اسلامی شهر و شهردارکرج در اسفندماه سال ۹۸ به انجمن‌های هنری کرج واگذار شد.

وی بیان داشت : تمام  انجمن‌ها از قبیل تئاتر، موسیقی، تجسمی، نگارگری، نقاشی شعر ادبیات در استان البرز شکل گرفته و فعالیت‌ها به صورت تخصصی انجام می‌شود.

جلیلی گفت : با توجه به شیوع کرونا، حمایت‌هایی از گروه‌های هنری استان البرز در قالب تسهیلات انجام شده است.

وی بیان داشت: یکی از انجمن‌های هنری فعال استان انجمن خوشنویسان بوده که بیش از یک هزار نفر خوشنویس دارد.

خانه هنرمندان کرج مربوط مرحوم فاتح از خیرین استان البرز بوده که توسط شهرداری کرج حفاظت و مرمت شد و سال گذشته در اختیار هنرمندان قرار گرفت. 

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات