چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ دانش آموز البرزی در المپیاد علمی کشور مدال گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از کسب دو  مدال برنز و نقره توسط ۲ دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان این استان در پنجمین دوره المپیاد علمی دانش آموزان کشور خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «سالار قاسمی» اعلام کرد: «رامتین لشکری» دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج موفق به کسب مدال برنز در رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شد.

وی تصریح کرد: «فرزین عسگری» دیگر دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی ناحیه سه کرج توانست در این دوره از المپیاد علمی کشور در رشته اقتصاد و مدیریت مدال نقره را به خود اختصاص دهد.


مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: هر ساله دانش آموزان البرز در المپیاد علمی در رشته سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی موفق به کسب یک مدال در این زشته مهم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه المپیاد علمی دانش آموزی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی دارد، خاطرنشان کرد: حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله دانش‌های نوین و نوظهور بشری محسوب می شود لذا تامین و آموزش منابع انسانی در این حوزه اهمیت زیادی دارد.

قاسمی یادآورشد: دانش آموزان البرز در پنجمین دوره المپیاد دانش‌آموزی کشور تا کنون ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز بدست آورده‌اند.

وی هدف از برگزاری این المپیاد علمی کشوری را ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان، گسترش دانش و ارتقای سطح عمومی آموزش درحوزه متوسطه عمومی ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری المپیادهای علمی در تقویت بنیه علمی و آینده شغلی دانش‌آموزان نیز نقش مهمی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: المپیاد علمی دانش آموزان در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، کامپیوتر،علوم زمین، ادبی، تفکر و کارآفرینی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، نجوم و اختر فیزیک برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برترین‌های المپیادهای علمی به جز در رشته های اقتصاد، تفکر و کارآفرینی، سلولهای بنیادی،جغرافیا و علوم زمین از معافیت کنکور برخوردار هستند و دیگر دانش آموزان مدال آور در رشته های نوپا مشمول مزایای مادی و معنوی از جمله عضویت دربنیاد ملی نخبگان می شوند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات