شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس بسیج مداحان کشور:

مداحان البرزی به سراسر کشور اعزام می‌شوند

رییس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه البرز یکی از استان‌هایی است که مداحان آن به سراسر کشور اعزام می‌شوند، گقت: این افراد با حضور در سایر استان‌ها به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «یوسف ارجونی» روز جمعه در نشست هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج مداحان استان البرز که باحضور «محسن طاهری» مدیرعامل خانه مداحان کشور و جمعی از مداحان شاخص استان با محوریت نقش مداحان در بیانیه گام دوم انقلاب در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: : افزون بر البرز، مداحان استان‌های قم و خراسان رضوی نیز در سایر استان‌ها به ذاکری و مداحی می‌پردازند.

وی گفت: طبق فرمایش‌ها مقام معظم رهبری، شعر، ملودی و اجرای زیبا زیرمجموعه عنصر زبان قرار دارد.

ارجونی با تأکید بر اینکه در جامعه ستایشگری نیز به 2 عنصر زبان و زمان نیازمندیم و باید مد نظر قرار گیرند، تصریح کرد: طبق فرمایش‌ها مقام معظم رهبری، شعر، ملودی و اجرای زیبا زیرمجموعه عنصر زبان قرار دارد؛ امروز زبان هنر، عالی ترین زبان برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر است که حرفه مداحی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور مطرح کرد: بسیج مداحان کشور بر تعداد هیأت‌ها، مداحان و مجموعه‌های ستایشگری هر استان اشراف کامل دارد و فرصت‌ها و آسیب‌های این مجموعه‌ها به تفکیک هر استان احصا شده است که برخی از این موارد در تمام کشور یکسان و برخی دیگر بر اساس شرایط هر استان متفاوت است.

ارجونی ادامه داد: هر استان نیازمند حضور یک فرد بزرگ در حوزه ستایشگری است تا بتواند با استفاده از تجربیات وی رشد کند لذا باید برنامه ریزی‌های لازم در این راستا صورت گیرد و همه باید در سایه وفاق، همدلی و اتحاد وارد میدان شویم و در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه آغوش بسیج به روی تمام گروه‌ها باز است، عنوان کرد: هر زمان مجموعه ای برای انجام فعالیت‌های مربوط به نظام و انقلاب و جامعه ستایشگری نیازمند کمک باشد، بسیج وارد عمل می‌شود حتی اگر آن مجموعه و تشکیلات بسیجی نباشد. جامعه ستایشگری مجموعه باظرفیتی است که باید از آن به خوبی بهره‌برداری شود.

وی آموزش را سرمایه‌ای عظیم در حوزه ستایشگری برشمرد و با تأکید بر ضرورت پیگیری این امر مهم از راه‌اندازی دانشگاه بسیج در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش ما بر آن است تا دانشکده مداحی نیز در دل این دانشگاه راه‌اندازی شود. لیست دروس مقطع کاردانی و کارشناسی نیز تهیه شده که باید بروز رسانی شود. امید است بتوانیم در این راستا گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات