جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیت‌الله حسینی همدانی در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان:

مدیریت کشور در سال‌های اخیر انقلابی و جهادی نبوده است 

در آستانه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران مزار شهیدان با عنوان «مهمانی لاله‌ها» در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه شهید عنوانی است که بر تارک تمام ارزش‌ها می‌درخشد، بیان داشت: شهدا قافله نورانی هستند لذا هم خودشان روشن هستند و هم روشنایی می‌بخشند.

وی در ادامه بابیان اینکه مادران شهدا زمینه نورافشانی شهدا را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: این مادران هستند که مجاهدان را در دامن خود پرورش می‌دهند و شهدا در دامن مادرانی شهیدپرور، کربلایی و عاشورایی تربیت‌شده‌اند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه انقلاب ما با شهادت عجین شده است، عنوان کرد: انقلاب ما، انقلاب ارزش‌های معنوی است و لذا مقدمه پیروزی انقلاب ازخودگذشتگی‌ها و ایثار مادرانی است که فرزندان خود را برای مبارزه با طاغوت تهییج کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز شهدا عامل و حیات دهنده درخت انقلاب هستند، گفت: در هر زمان که دشمنان خواستند انقلاب را دچار انحراف کنند شهیدی با شهادت خود خون تازه‌ای را به‌پای درخت انقلاب ریخته و راه را به مسیر اصلی خود برگردانده است.

وی با تأکید بر اینکه آن چیزی که آینده انقلاب و کشور را تأمین می‌کند حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب است، خاطرنشان ساخت: نباید اجازه داد تفکر انقلابی از جامعه و مردم گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه تفکر و روحیه انقلابی است که جهادگر و مدیر جهادی تربیت می‌کند، بیان داشت: کشور در این دوره بدون مدیریت جهادی به نتیجه نخواهد رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وضعیت امروز کشور بیان داشت: وقتی مدیریت جهادی کنار گذاشته شد می‌بینید که امروز کشور به چه ابتلائاتی مبتلا شده است.

وی بابیان اینکه ما در سال‌های اخیر حرکت جهادی خاصی نداشتیم و مدیریت نیز انقلابی نبوده است، گفت: طی این سال‌ها حرکت روبه‌جلویی که باید اتفاق می‌افتاده، انجام‌نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه وقتی روحیه انقلابی نباشد، اقتصاد مقاومتی موردتوجه نیست، گفت: وقتی روحیه انقلابی و جهادی نباشد نفوذ و خطر دشمن بیشتر خواهد شد و قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی از بین رفته و دشمن نفوذ خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وقتی روحیه انقلابی نباشد مباحث فرهنگی تضعیف می‌شود، یادآور شد: وقتی روحیه انقلابی از دست رود عده‌ای استکبارستیزی را خشونت‌طلبی می‌نامند و در مقابل دشمن ایستادن و مقاومت کردن را به بیان دیگری ترسیم می‌کنند و می‌گویند که «نمی‌توانید با جهان تعامل کنید» یا «راه تعامل با دنیا را بلد نیستید».

وی بابیان اینکه عده‌ای اسلام رحمانی را به‌جای اسلام محمدی به مردم معرفی می‌کنند، گفت: از این اسلام در هیچ جایی نام‌برده نشده است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه نباید اجازه داد انقلاب و ارزش‌های او در جامعه کم‌رنگ شود، گفت: هر مقداری که ارزش‌های انقلاب کم‌رنگ شود به همان اندازه ما در مقابل خون شهدایی که امروز مهمان آن‌ها هستیم مسئول خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید انقلابی ماند تا کشور به مقاصد عالیه خود برسد، گفت: تنها تفکری که می‌تواند در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی مقاومت کند، تفکر انقلابی و الهی است.

وی بابیان اینکه دشمنان دست برداشتن از ارزش‌های انقلابی را تنها راه تعامل با ایران اسلامی می‌دانند، گفت: دشمنان می‌خواهند که ما اجازه دهیم در سرنوشت ما نقش داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: کسانی که در داخل دست برداشتن از آرمان‌های انقلابی را برای حضور در جامعه جهانی و پذیرفته شدن توسط دشمن مطرح می‌کنند نه‌تنها انقلاب و مردم را درک نکردند بلکه دشمن را هم نشناختند چراکه دشمن هرگز با کنار آمدن دست ازسر ما بر نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب با همه سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی به راه خود ادامه داده و خواهد داد، گفت: مسیر آینده قطعاً روشن و امیدوارکننده است.

وی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و تأکید کردند باید در چهل سال دوم طبق بیانیه «گام دوم» با خیز بهتر و دقیق‌تر و با انتخاب و روی کار آمدن دولتِ جوانِ حزب الهی که حتماً انقلابی هم هست به مسیر ادامه دهیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تصریح کرد: گام دوم باید همراه با تغییر کارگزاران نظام به‌خصوص کارگزارانی که در این مسیر و در شأن مردم بزرگوار اسلامی نیستند و با گام‌های استوارتر و باصلابت بیشتر طی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه بابیان اینکه برای هر صندلی که مسئولی بر آن نشسته هفتادوچند شهید تقدیم انقلاب اسلامی ‌شده است، گفت: این موضوع مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند و لذا باید با دقت و احتیاط بیشتری عمل کرد.

گفتنی است در انتهای این مراسم که باهدف تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای فاجعه منا، شهدای هسته‌ای، شهدای ترور و شهدای امنیت و خانواده‌های معظم آنان برگزار شد مردم استان البرز با حضور در جوار قبور مطهر شهدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام کردند که ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات