جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نماینده سابق مجلس:

مردم، متضرر اصلی اجرای بودجه «چند دوازدهم» هستند

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با رد کلیات لایحه بودجه کشور دولت مجازات نمی‌شود، در واقع مردم هستند که با بودجه چند دوازدهم ضرر می‌کنند.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «عزت‌الله یوسفیان ملا»  درباره رد کلیات به خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تمام پروژه‌ها و طرح‌ها در قانون بودجه ردیف و شناسنامه مشخصی دارند و میزان سرمایه برای اجرای آنها تعیین شده است اما با رد کلیات در مجلس هیچ سند قانونی برای دخل و خرج دولت وجود ندارد.

وی افزود: چنانچه بودجه پیش از پایان امسال تصویب نشود، دولت هر طور که تمایل داشته باشد می‌تواند منابع را هزینه کند و برنامه و قانونی برای اجرا وجود ندارد.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: لایحه بودجه روی میز نمایندگان مجلس بود و می‌توانستند کلیات آن را تایید کنند و سپس هر تغییری را که لازم بود اعمال کنند اما با رد کلیات دیگر نمی‌توانند بر دخل و خرج‌ها نظارت داشته باشند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ نخستین بودجه‌ای است که در مجلس یازدهم بررسی می‌شود و پیشنهاد رد کلیات آن از همان روزهای نخست ارائه به مجلس مطرح شد. چکش کاری کلیات لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق شروع و تغییرات بسیاری در آن اعمال شد و سرانجام در نهم دی‌ماه تصویب شد.

امروز (سه شنبه) بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و «محمد باقر نوبخت» به عنوان نماینده دولت برای دفاع از بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شد.

پس از سخنان موافقان و مخالفان لایحه در صحن علنی مجلس، نوبخت نیز در دفاع از لایحه با اشاره به فرصت دو ماهه کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه، گفت: دو ماه فضای سیاسی کشور تحت تاثیر انتقاد از لایحه بودجه بود، پس چرا آن را در راستای همین انتقادات اصلاح نکردند؟ ریاست مجلس بارها از ضرورت اصلاح ساختار بودجه سخن گفتند و انتظار می‌رفت که اعمال شود؛ چرا نشد؟

اما سرانجام کلیات لایحه بودجه سال آینده با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ٢۶١ نماینده حاضر در مجلس، تصویب نشد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات