جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در سی و هشتمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا

دستگاه قضا به دنبال مسدودسازی پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام‌رسانی را مسدود نکرده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛  «غلامحسین اسماعیلی» در سی و هشتمین نشست خبری افزود: قوه قضاییه در دوره تحولی به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام رسانه‌های اجتماعی نیست، اما با توجه به احضار یکی از مسئولان به دادسرا فضا سازی رسانه‌ای شکل گرفت که لازم است توضیحاتی داده شود.

وی گفت: آن چه دادستانی در این حوزه تعقیب می‌کند در راستای دفاع از حقوق عامه مردم برای استفاده بهینه و امن از فضای مجازی است و این اقدام نیز برای رسیدگی به شکایات مردم و سازمان‌های مردم نهاد در پی نگرانی از شیوع اعمال مجرمانه در فضای مجای است به ویژه که در فضای مجازی دست قاچاقچیان، کلاهبرداران و مفسدان باز گذاشته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امروزه ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مانند خرید و فروش سلاح و مواد مخدر و تبلیغ خودکشی به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان در فضای مجازی انجام می‌شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.


اسماعیلی گفت: اقدام قوه قضاییه آنچنان که برخی از مسئولان قضایی در روز‌های اخیر مطرح کرده‌اند همگی بر ساماندهی، مدیریت و پالایش فضای مجازی متمرکز است نه مسدودسازی آن.
وی افزود: انتظار بر این است همان گونه که مسئولان بهداشتی و درمان از نخستین روز‌های شیوع بیماری کرونا به میدان آمدند و در روز‌های اخیر نیز با اجرای طرح شهید سلیمانی طرح غربالگری و واکسینه کردن مردم را در پیش گرفته‌اند، مسئولان فضای مجازی نیز ساماندهی، مدیریت و بومی‌سازی و پالایش این فضای مجازی را از مصادیق مجرمانه در پیش بگیرند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات