جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئیس کل داگستری البرز خبر داد؛

البرز دارای رتبه دوم کشوری از نظر میانگین ورودی و مختومه پرونده است

«حسین فاضلی هریکندی» اعلام کرد دادگستری استان از نظر میانگین ورودی و میانگین مختومه رتبه دوم کشوری است که بیانگر میزان بالای ورودی و تلاش مضاعف کارکنان دادگستری در رسیدگی به پرونده‌ها است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛  پنجمین نشست شورای مدیران دادگستری استان البرز یا محوریت اجرای سند تحول قضایی برگزار شد.

 رئیس کل دادگستری استان البرز در این نشست با استناد به سخنان رئیس قوه قضائیه، مبدع سند تحول قضایی را مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان با توجه به نگاه برنامه محوری در انجام امورات، بر این مقوله تاکید کردند و بنابراین برنامه تحول قضایی در نسخه اولیه توسط آیت الله رئیسی تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب شد. 

وی افزود: اجرای این سند که اکنون به صورت عمومی منتشر شده نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای برخی اقدامات در حوزه ستاد قوه قضائیه و دادگستری‌های کشور است.

«حسین فاضلی هریکندی» دستیابی به عدالت و رضایت مردمی را مهمترین هدف سند تحول قضایی دانست و تصریح کرد: تحقق این سند در همه سطوح نیازمند همت و تلاش مجاهدانه کارکنان قضایی و اداری است.

استخراج اقدامات عملیاتی دادگستری‌ها در حوزه تحول

وی با اعلام ایجاد دبیرخانه پیگیری برنامه‌های سند تحول قضایی در ذیل دبیرخانه شورای تحول قضایی دادگستری استان بیان کرد: این دبیرخانه نظارت دقیق بر اجرای برنامه‌های مدون و درصد پیشرفت اجرای هر یک از آن‌ها را رصد و ارزیابی خواهد کرد تا اجرای سند تحول قضایی در دادگستری استان طبق بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت محقق شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز به اقدام ابتکاری دبیرخانه تحول قضایی دادگستری استان در احصاء وظایف دادگستری‌ها بر اساس این سند اشاره و متذکر شد: در مطالعه انجام شده و تطبیق نیازهای استان با سند تحول قضایی، ماموریت‌های هفت گانه این سند بررسی شده و اقدامات دادگستری استان در هریک از محورها استخراج و گام های عملی برای هر محور بیان شده است.

وی دستاوردهای دادگستری استان البرز در ذیل تحول قضایی را برشمرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ قضایی استان که از ابتدا با آن همراه بوده تعداد بالای پرونده‌های مانده و مسن بوده است که دادگستری استان توانست در 10 ماهه نخست سال 16 درصد از پرونده‌های موجود و غالبا مسن را کم کند که 8 درصد آن مربوط به 2 ماه اخیر است و روند روبه شد بیانگر اتفاقات بسیار مثبت تا پایان سال است.

رتبه دوم کشور از نظر میانگین ورودی و مختومه پرونده

فاضلی هریکندی افزود: دادگستری استان از نظر میانگین ورودی و میانگین مختومه رتبه دوم کشوری است که بیانگر میزان بالای ورودی و تلاش مضاعف کارکنان دادگستری در رسیدگی به پرونده‌ها است ولی افزایش  روند مختومه‌ها نیازمند تخصیص منابع انسانی به دادگستری استان است.

وی با اشاره به اجرای کاربینی قضات برای اولین بار در دادگستری استان البرز بیان کرد: این برنامه که به صورت ابتکاری و برای اولین بار در دادگستری استان البرز به انجام رسید ضمن تدوین شاخص‌های جامع، به جمع آوری اطلاعات فعالیت روزانه  کلیه قضات استان اقدام و نتایج به اطلاع معاونت منابع انسانی قوه قضائیه رسید.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز در این نشست با تاکید بر اهمیت کادرسازی توسط مدیران دادگستری استان گفت: در انتصابات نگاه جدی به استفاده از ظرفیت‌های استانی داریم و این نگرش اقتضا دارد مدیران حتما در تربیت نیرو و مدیر به منظور ایفای نقش در پست‌های مدیریتی اهتمام داشته باشند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات