جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز خبر داد؛

صادارت محصولات کشاورزی از البرز به کشورهای حوزه خلیج فارس

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز گفت: در استان البرز خوشبختانه ظرفیت صادراتی بسیار بالایی داریم و جزو اولین استان هایی هستیم که محصولات کشاورزی زیادی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز «محمد بهرو» ضمن اشاره به مشکلاتی که حوزه های مختلف البرز از جمله بخش کشاورزی در بحث آمایش سرزمین با آن درگیر است، بیان کرد: متاسفانه مطالعات زیربنایی و کلی در مورد آمایش سرزمین انجام نشده و در نقاط مختلف استان بدون توجه به این مقوله پروژه های مختلف در حوزه کشاورزی اجرایی شده است.

وی به عنوان عضوی از کمیته آمایش سرزمین البرز که اخیرا در این استان تشکیل شده است، گفت: مطالعاتی بر اساس تصمیمات این کمیته در حال انجام است که در این قالب قابلیت های علمی و توانایی های هر نقطه ای از استان به تفکیک بررسی می شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز گفت: در راستای مطالعات انجام شده مواردی مانند الگوی کشت مناسب برای گلخانه ها ارائه می شود تا محصولات تولیدی در این بخش بر اساس میزان مصرف محصولات و فرآورده های مختلف کشاورزی در البرز و استان های مجاور آن و همچنین سهم صادرات از این محصولات تعیین شود‌.

وی در ادامه یکی دیگر از اهداف کمیته آمایش سرزمین استان البرز را استفاده از ظرفیت مازاد تولید محصولاتی مانند فرآورده های کشاورزی استان برای صادرات برشمرد و افزود: در استان البرز خوشبختانه ظرفیت صادراتی بسیار بالایی داریم و جزو اولین استان هایی هستیم که محصولات کشاورزی زیادی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم.

بهرو با بیان اینکه تولیدکنندگان محصولات باغی استان البرز در کشورهای حوزه خلیج فارس به یک برند تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: کسب رتبه نخست کشوری در زمینه تولید محصولات باغی از جمله هلو، شلیل، آلو، گوجه و یا محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی از جمله موفقیت های فعالان اقتصادی البرز در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بر طبق آخرین آمارهای ارائه شده البرز در تولید تخم مرغ رتبه دوم کشوری را دارد،گفت: در زمینه تولید پولت تخم گذار نیز البرز در کشور حائز رتبه برتر است، کسب رتبه نهم تولید شیر خام  و رتبه پنجم شیر صنعتی از دیگر ظرفیت های استان است که در سایه موفقیت تولیدکنندگان استان محقق شده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در زمینه تولیداتی مانند فرآورده های لبنی، تخم مرغ و گوشت مرغ هم البرز از استان های مطرح کشور است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات