پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از تخصیص ساختمان جهت تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرجدید هشتگرد خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «مسعود حق لطفی» در حاشیه نشست با مسوولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان البرز با هدف بررسی مقدمات و وضعیت راه‌اندازی نخستین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرجدید هشتگرد، اظهارداشت: امیدواریم با راه‌اندازی کانون، آینده فرزندان این شهر تامین و کمک به سزایی به موضوعات اجتماعی شهر شود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان این شهر بسیار با استعداد و مشتاق به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی هستند، افزود: پس از راه‌اندازی کانون،  در کنار سایر دستگاه‌ها نسبت به راه اندازی کتابخانه سیار شهری نیز در حد توان کمک خواهیم کرد و امیدواریم با راه‌اندازی این مراکز اتفاقات خوبی در این شهر رقم بخورد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد نیز وجود کانون پرورش فکری کودکان را از ضرورت‌های مهم فرهنگی این شهر بیان کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساختن آینده کودکان و نوجوانان نقش به سزایی دارد و باید بستر مناسب را برای دریافت خدمات تمام کودکان و نوجوانان شهر باید از خدمات کانون فراهم نماییم تا هیچ کودک و نوجوانی تشنه فعالیت‌ فرهنگی و هنری نباشد.

«محمدعلی حاجی زاده» با بیان اینکه در این شهر ۳۲ مدرسه وجود دارد اما متاسفانه با کمبود کلاس‌های آموزشی و فرهنگی  مواجه هستیم، اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای این مکان در اختیار کانون قرار می‌گیرد تا کانون خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها را ارائه نماید.

وی با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری شهر افزود: کانون از نهادهای موثری است که وجودش در این شهر به شدت احساس می‌شود، لذا برای رفع این کمبود همگام و همراه کانون هستیم.

حاجی زاده گفت: در زمان حاضر ۶ مدرسه اجتماع محور و ۴ سرای محله در شهر وجود دارد که اجرای طرح آموزش و توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان، والدین و سایر ساکنان محلات در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات