چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

 حسین محمدی خبر داد؛

بازنگری قانون اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج از تصویب و اجرایی شدن دستورالعمل اجرائی تبصره سه ذیل ماده پنج آئین نامه اجرائی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهرها در کرج خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «حسین محمدی» در بیست و سومین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، اظهار داشت: برابر این لایحه شهرداری در نظر دارد نسبت به بازنگری و به روز رسانی دستورالعمل اجرائی تبصره سه ذیل ماده پنج آئین نامه اجرائی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سی و دومین جلسه شورای عالی استانها پیشنهادی سال 1399 که در کمیسیون ماده هفت مورخ طرح و به تائید اعضاء کمیسیون مذکور رسیده است اقدام نماید.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج افزود: لایحه شهرداری به اتفاق آراء حاضرین به تصویب رسید به قید اینکه کلیه عواید حاصل از این تعرفه در شماره حسابی جداگانه به نام سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج واریز و صرفاً به توسعه فضای سبز در محدوده قانونی و حریم شهر کرج اختصاص یابد.

محمدی بیان کرد: همچنین کلیه عواید حاصل از اخذ سرانه از باغات مطابق دستورالعمل ماده 14 زمین شهری و کاربری های مورد درخواست مالکین پس از موافقت کمیسیون ماده هفت و اخذ مصوبات قانونی از شورای اسلامی شهر کرج، نیز در شماره حساب مذکور واریز و از محل این درآمد نسبت به تملک باغات و کمک به حفظ و نگهداری سطوح فضای سبز مراکز علمی و پژوهشی و غیرعمومی با تشخیص سازمان سیما منظر و تصویب کمیسیون ماده 7 در محدوده قانونی و حریم شهر کرج اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: دستورالعمل پیشنهادی اجرائی تبصره سه ذیل ماده پنج آئین نامه اجرائی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها در 18 ماده و 29 تبصره است که به تصویب اعضاء رسید.

محمدی در خصوص ارائه برنامه جدید تفکیک از مبداء خاطرنشان کرد:  مقرر شد اعضای کمیسیون در صورت لازم نظرات خود را در مورد طرح ارائه شده از طرف شهرداری به دبیرخانه کمیسیون ارائه نمایند و نظرات پس از جمع بندی به شهرداری منعکس شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات