پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مساجد شهر جدید هشتگرد تحویل شورای سیاستگذاری امور مساجد شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شهر جدید هشتگرد ۱۰ مسجد در این شهر ساخته شده بود اما متاسفانه مساجد شهر تحویل امور مساجد شهر جدید هشتگرد و یا اداره اوقاف شهرستان ساوجبلاغ نشده بود که امسال با تفاهم نامه‌ای که منعقد شد کلیه مساجد تحویل شورای امور مساجد شد.

به گزارش رمزگشانیوز  «مسعود حق لطفی» در برنامه زنده رادیویی در جستجوی فردا رادیو البرز اظهار داشت: در تمامی مساجد شهر تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه عالم، ۳ باب مرکز تجاری برای ایجاد درآمد پایدار بمنظور کمک‌به نگهداری بنا و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی احداث و در اختیار شورای سیاستگذاری ائمه جماعات شهر جدید هشتگرد قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص ساخت مراکز فرهنگی کوچک و نماز خانه در کنار پروژه های مسکن مهر گفت: در تلاش هستیم ۴ و نیم درصد از مساحت هر بلوک در دست احداث را به ساخت خدمات مورد نیاز محله ای، نمازخانه و … برای رفاه ساکنین همان بلوک اختصاص دهیم.

حق لطفی افزود: تاکنون ۱۷ مرکز در این خصوص شناسایی شده و فراخوان انتخاب پیمانکار آن در حال انجام است و تا دهه فجر کلنگ آن نیز به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از آغاز تجهیز کارگاه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت خبر داد و گفت: پس از انجام فراخوان و شناسایی پیمانکار، عملیات تجهیز کارگاه پروژه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت در حال انجام است و عملیات عمرانی آن با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد و در تلاش هستیم تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.
حق لطفی گفت: با احداث این سکو، ساکنان مناطق بیشتری از شهرستان ساوجبلاغ تحت خدمت مترو کرج – شهرجدید هشتگرد قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از  کلنگ زنی ۲ ورزشگاه چندمنظوره، ۲ پارک، ساختمان ایستگاه آتش نشانی مادر و مدیریت بحران جمعا با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها،  بخشی از نیازهای شهر و شهروندان مرتفع گردد.

حق لطفی در خصوص ساخت کلانتری برای تامین امنیت شهر اظهار داشت: در زمان حاضر ۲ کلانتری در فازهای ۲ و ۷ شهر وجود دارد و یک کلانتری نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است که امیدواریم تا پایان سال ساخت آن نیز به اتمام برسد و امنیت مردم بیش از پیش فراهم گردد.

وی همچنین از ساخت ۱۰ پایگاه بسیج در مساجد تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: ساخت پایگاه بسیج در کنار دستگاه های انتظامی در راستای ایجاد امنیت در مناطق مختلف شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۲ باب مدرسه در شهر جود دارد گفت: ۲۷ باب توسط شرکت عمران و ۵ باب مدرسه توسط خیرین ساخته شده است.

حق لطفی از ساخت ۳ باب مدرسه دیگر خبر داد و گفت: یک مدرسه با ۹۴ درصد‌ پیشرفت فیزیکی در فاز ۴ تا دهه فجر آماده بهره برداری است و مدرسه دیگر با ۸۵ درصد پیشرفت در فاز ۴ تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مدرسه دیگر در فاز ۷ با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است گفت: ۲ باب مدرسه نیز بصورت مشارکتی در حال ساخت است.

حق لطفی ضمن دعوت از خیرین و بخش خصوص از شناسایی و آمادگی واگذاری ۸۰ قطعه زمین با کاربری اموزشی خبرداد.

وی در خصوص تعداد رام‌های قطار شهری اظهار داشت: متروی شهرجدید هشتگرد در زمان افتتاح با ۶ رام قطار آغاز به کار کرد اما با گذشت زمان و رفع بخشی از مشکل پست برق، سیگنالینگ به منظور رفاه مردم، شمار سفرهای قطار شهری شهرجدید هشتگرد- کرج در مهرماه سالجاری به ۱۴ رام قطار افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال مشکل سیگنالینگ قطار شهری را با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به طور کامل مرتفع و ظرفیت قطارها را کامل نماییم.

حق لطفی در خصوص ساعت حرکت مترو شهرجدید هشتگرد_ گلشهر  گفت: در زمان حاضر حرکت اولین قطار از گلشهر  به شهر جدید هشتگرد ساعت ۵:۱۵ صبح الی ۱۵ بعد از ظهر است.

وی همچنین اظهار داشت: در زمان حاضر ۵ هزار و ۵۲۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که در انتظار تکمیل یکی از زیرساختهای آب، فاضلاب و برق و گاز است و در همین راستا طبق مصوبه و تعاملی که با وزارت نیرو و دستگاههای خدمات رسان صورت گرفته، ۳۰ میلیارد تومان به اداره برق و ۵۱ میلیارد تومان به اداره آب و فاضلاب بصورت تهاتری و نقدی تخصیص داده شده تا عملیات زیرساختی باقیمانده مسکن مهر به اتمام رسیده و مشکلات آنها مرتفع گردد تا به لطف خدا پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم بسته شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات