جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آزادسازی 5 هکتار اراضی کشاورزی البرز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پنج هکتار از اراضی تغییر کاربری شده غیرمجاز کشاورزی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی را از دست سودجویان و متصرفان آزاد کردند.

به گزارش رمزگشانیوز «مهرشاد احمدوندی» گفت:  ۱۵ مورد تصرفات غیرمجاز در پنج هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده البرز که با ساخت و ساز غیرمجاز (ویلاسازی ) شامل دیوار کشی، اسکلت فلزی و محوطه سازی توسط افراد سود جو، اقدام به تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز منجر شده بود، طی هفته گذشته رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: عرصه‌های مورد تجاوز قسمتی از اراضی منطقه حفاظت شده البرز واقع در شهرستان کرج کیلومتر ۱۰ جاده چالوس بخش آسارا منطقه وینه بود که متخلفین با تغییر کاربری اراضی، اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز و ویلاسازی کرده بودند که با پیگیری های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، با استناد به تبصره ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، حکم قضایی مبنی برتخریب آن ها صادر و با مشارکت ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و امور آب و با همکاری نیروی انتظامی، حکم تخریب اجرا شد.

احمدوندی ضمن هشدار به متخلفین به خصوص متجاوزین به اراضی منطقه حفاظت البرز، تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان بدون اغماض با متجاوزان و زمین خواران اراضی مناطق تحت مدیریت سازمان برابر قوانین و مقررات جاری کشور برخورد خواهد نمود.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست استان گزارش دهند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات