پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز تولید عمده «ملت بلون» در اشتهارد

با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صمت و رئیس سازمان غذا و دارو بزرگترین واحد تولید کننده پارچه «ملت بلون» کشور در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رمزگشانیوز این کارخانه قادر به تأمین نیاز داخلی پارچه ماسک با نفوذ ناپذیری 95 درصدی است و یکی از بهترین و با کیفیت ترین پارچه‌های ماسک ایران در این کارخانه تولید و در اختیار تولیدکنندگان ماسک قرار می‌گیرد.

این خط تولید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت‌های بسیج مستضعفین و بسیج اصناف برای تامین پارچه با کیفیت و استاندارد در کشور به تولید پارچه با کیفیت مطابق با تکنولوژی روز دنیا می پردازد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آیین بهره برداری از نخستین خط تولید پارچه ماسک «ملت بلون» با فیلتراسیون ۹۵ درصد کشور در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: امروز کشور ما در اوج تهدید و تحریم دشمنان قرار دارد اما ملت ایران به دنیا ثابت کرد که در اوج تمام سختی ها و مشکلات روی پای خود ایستاده و با اقتدار راه مبارزه را ادامه می دهد.

سردار سرتیپ پاسدار «محمدحسین سپهر» افزود: این ملت ثابت کرده که می‌تواند نیازهای خود را در تمام عرصه ها تامین کند و با هر تهدید دفاعی،‌ امنیتی،‌ زیستی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مقابله خواهد کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن قدردانی از فعالان عرصه بهداشت و درمان گفت: ما از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در کنار مدافعان سلامت بوده و خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بسیج با تمام قوا به عنوان یک نهاد مردمی و تحت امر رهبری در تمام عرصه ها پای خدمت به مردم ایستاده است.

جانشین بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید در این حوزه چشم انداز بلندی داشته باشیم، تصریح کرد:‌ امروز مهمترین مساله تولید و تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده است که در این میان بیشترین نقش را ماسک دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود ماسک های استاندارد ایرانی به تمام دنیا صادر گردد که در این میان ارتقای کیفیت خیلی مهم است؛ ضمن اینکه رعایت حقوق شهروندی و حقوق مردم از نظر  قیمت گذاری باید مدنظر قرار گیرد همانطور که دین و بزرگان دین فرموده اند که برکت در کاهش قیمت بازار است که مردم مستحق خدمت بیشتر هستند.


با افتتاح این واحد تولیدی گامی موثر در تولید «ملت بلون» برداشته شد

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات ارزنده ای توسط تولیدکنندگان کشور صورت گرفت و با حمایت وزارت صمت بخش عمده ای از خطوط تولید که تا قبل از آن در حوزه ای دیگر فعال بود به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده تغییر ماهیت داد.

«محمد دامادی» افزود: به عنوان مثال، با حمایت های صورت گرفته بخش عمده ای از خطوط تولید کارخانه های آرایشی و بهداشتی به تولید ضدعفونی کننده ها پرداختند. در بخش تولید ماسک نیز علاوه بر ورود واحدهای نساجی و پوشاک از بسیاری از تولیدکنندگان و کارگاه‌های تولیدی ماسک نیز حمایت شد به نحوی که هم اینک قیمت ماسک با کیفیت ایرانی به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

دامادی تصریح کرد: با افتتاح این واحد تولیدی قدم بزرگی در تولید ملت بلون برداشته شد که قطعا این روند همچنان قوی تر از گذشته ادامه خواهد داشت و دولت نیز به جد از تولید این محصولات حمایت خواهد کرد.

بهره‌برداری از خط تولید پارچه «ملت بلون» افتخار دیگری بر برگ زرین خدمات سپاه و بسیج افزود

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در مراسم افتتاح اولین خط تولید ملت بلون با فیلترینگ 95 درصد در کشور که در کارخانه بی بافت گستر جهان واقع در شهرک صنعتی اشتهارد صورت گرفت ،گفت: در حال حاضر 500 کارگاه جهادی روزانه 17 میلیون ماسک استاندارد تولید کرده و 20 هزار نفر در این راستا مشغول به کار هستند.

«غلامرضا حسن پور» با اشاره به اینکه می توانیم روزانه شش میلیون ماسک در کشور تولید کنیم و صادرات هم در دستور کار است اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پارچه ای هستیم که اولین تولید ملت بلون در کشور مطابق با استانداردهای روز دنیا است.

وی افزود: این سازمان با به کارگیری ظرفیت های مردمی و با الگوگیری ازدفاع مقدس توانست به لطف الهی موضوع ماسک در کشور را از تولید تا مصرف مدیریت کند به نحوی که هم اکنون ماسک ارزان آن هم به وفور و با بهترین کیفیت در دسترس عموم مردم قرار دارد.

وی گفت: امروز خدمت رسانی بسیج اصناف در تامین ماسک کشور وارد مرحله جدیدی شده و با افتتاح خط تولید پارچه ملت بلون که اصلی ترین ماده ماسک را تشکیل می‌دهد، افتخار دیگری بر برگ زرین خدمات سپاه و بسیج افزوده خواهد شد.

حسن پور سلامت مردم را با استفاده از ماسک های استاندارد حائز اهمیت دانست و گفت: به همین منظور استفاده از پارچه های ملت بلون استاندارد در تولید ماسک الزام‌آور است؛ لذا افزایش تولید ملت بلون در کشور از برنامه‌های این سازمان به شمار می رود.

شایان ذکر است که پارچه «ملت بلون» لایه میانی و اصلی ترین بخش ماسک‌ است. این لایه در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مهمترین نقش را ایفا می‌کند و این برای نخستین بار در کشور است که پارچه «ملت بلون» به صورت انبوه و با این درصد فیلتراسیون در داخل کشور تولید می‌شود.

پارچه ملت بلون در ماسک‌های سه لایه، پنج لایه و فیلتردار استفاده می‌شود که از امروز با فیلترینگ ۹۵ درصد در شهرک صنعتی اشتهارد تولید آن کلید خورد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات