چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

پایان طراحی سازه نگهبان پل شاه‌عباسی کرج

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از اتمام عملیات نقشه‌برداری بنای پل و محوطه پیرامونی و همچنین طراحی سازه نگهبان آن خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «عباس نوری» ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پل شاه عباسی کرج (پل دختر) اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده عملیات نقشه‌برداری بنای پل و محوطه پیرامونی و همچنین طراحی سازه نگهبان آن، به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به فوریت کار و لزوم مرمت اضطراری پل تاریخی کرج و با وجود عدم ابلاغ بودجه مورد نیاز، با جابجایی و اختصاص بخشی از منابع داخلی، اعتبار لازم برای آغاز این پروژه تأمین شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: پس از ارائه طرح سازه نگهبان و تأیید آن توسط شورای فنی استان و وزارتخانه متبوع، عملیات اجرایی سازه نگهبان و مرمت پل از طرف پیمانکار پروژه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با توجه به رانش جبهه شمالی، سازه نگهبان در دو قسمت شمال شرقی و زیر طاق اصلی پل نصب خواهد شد تا از رانش بنا و ریزش احتمالی طاق پل جلوگیری شود.»

نوری متذکر شد: پل تاریخی شاه‌عباسی واقع در شرق کلانشهر کرج در تاریخ چهاردهم آذر ماه سال جاری، به دلیل بارندگی‌ها از ناحیه سقف دچار آسیب و ریزش شد و بلافاصله عملیات حفاظت اضطراری در آن آغاز شد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات