جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور نمایش البرزی در دومین جشنواره تئاتر سردار ملی در کرمان؛ 

نمایش خیابانی عروسی جنگ؛ دو روایت از داعش و مدافع حرم

نمایش خیابانی عروسی جنگ؛ کاری از گروه نمایشی ردپا پاسارگاد از استان البرز در میان سیزده نمایش برگزیده در دومین جشنواره تئاتر سردار ملی در کرمان به روی صحنه می‌‌رود. این نمایش به کارگردانی مرضیه ذاکری و نویسندگی احسان فلاحیان در شهر رفسنجان به رقابت با 12 گروه از شهرهای دیگر می‌پردازد.

به گزارش رمزگشانیوز فرزانه یوسفیان - جشنواره تئاتر سردار آسمانی با هدف تکریم شخصیت، ایثار و سال‌ها مجاهدت شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شده است. این جشنواره در سه بخش خیابانی، نمایشنامه نویسی و صحنه‌ای اجرا می‌شود. بخش خیابانی جشنواره به میزبانی شهرستان رفسنجان، بخش صحنه‌ای در شهرستان سیرجان و بخش نمایشنامه نویسی و اختتامیه در شهر کرمان برگزار می‌شود. اجرای تئاتر سیار در دومین دوره برپایی جشنواره سردار آسمانی  بخش دیگری از جشنواره است که تماشاخانه سیاری با همکاری موسسه فرهنگی هنری تئاتر رول راه‌اندازی شده است.

سال گذشته و پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نخستین دوره جشنواره تئاتر سردار ملی برگزار که با استقبال گسترده اهالی فرهنگ و هنر مواجه شد. امسال نیز و در دومین دوره از برگزاری این جشنواره و برای حضور نمایش عروسی جنگ به عنوان نماینده اهالی فرهنگ و هنر استان البرز در این جشنواره گفتگویی با احسان فلاحیان نویسنده این نمایش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

فلاحیان با اشاره به حضور نمایش عروسی جنگ در دومین جشنواره تئاتر سردار ملی در کرمان، گفت: نمایش عروسی جنگ به عنوان تنها نماینده از استان البرز در این جشنواره حضور دارد و در دو روایت و دو قصه موازی در بخش خیابانی اجرا می‌شود.

وی درباره روایت داستان نمایش عروسی جنگ گفت: این نمایش در دو روایت و دو قصه موازی باهم تعریف می‌شود. روایت نخست درباره عروس داعشی است که در تلاویو به او وعده بهشت برین و عروسی در دمشق را داده‌اند. عروس متوجه می‌شود که مورد بازیچه دوستانش قرار گرفته است و در مقابل داعشی‌ها می‌ایستد. مرد داعشی به او می‌گوید اگر طبق گفته خلیفه فضیلت، هفت نفر را قربانی کند می‌تواند او را به نکاح خود درآورد. داعشی‌ها نیز سه نوجوان را اسیر خودشان کرده‌اند و درگیر می‌شوند.

هر دو روایت نمایش عروسی جنگ وارد فضای کربلا می‌شود
نویسنده این نمایش در ادامه گفت: روایت دوم؛ قصه مدافعان حرم است که با همسر و دو فرزند نوجوان خود خداحافظی می‌کند و قصد دارد به تلاویو برود. هر دو روایت وارد فضای کربلا می‌شود و مدافع حرم روبروی شمر و یزید قرار می‌گیرد و راوی داستان از تماشاگران درباره روایت‌های اجرا شده، پرسش و پاسخ انجام می‌دهد.

فلاحیان درخصوص دومین جشنواره تئاتر سردار ملی در کرمان گفت: دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردارآسمانی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی کرمان، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سه بخش نمایش‌نامه‌نویسی، تئاترصحنه‌ای و خیابانی، در حال برگزاری است.

وی درباره هیات داوران بخش خیابانی دومین جشنواره تئاتر سردار ملی در کرمان افزود: پرویز فلاحی‌پور، نصرا.. قادری و شکرخدا گودرزی، داوران بخش خیابانی این جشنواره هستند. 
 
نویسنده نمایش عروسی جنگ به عوامل این نمایش اشاره کرد و گفت: مرضیه ذاکری کارگردان، احسان فلاحیان نویسنده، احسان فلاحیان، مانیا علی نیا، مرضیه ذاکری، علی قورت بیگلو و احسان ذلقی بازیگران، بهار ابهری و امیرعلی شکری‌پور بازیگران کودک، شایان فلاحیان دستیار کارگردان، الین موسوی منشی صحنه، احسان فلاحیان طراح فضا، شایان فلاحیان طراح پوستر و پرهام چراغیان نوازنده دمام، عوامل نمایش عروسی جنگ هستند.

دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردارآسمانی» از دهم دی ماه آغاز و تا 15 این ماه ادامه دارد، مراسم اختتامیه 15 دی ماه و در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

F.Yousefianpour@Gmail.com
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات