سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 رئیس بنیاد مستضعفان:

بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه‌ تهران - شمال احداث می‌شود

 رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تونل البرز شرقی به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه تا سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش رمزگشانیوز «سید پرویز فتاح» ظهر جمعه در حاشیه بازدید از قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه همراه بود، اظهار کرد: باید بدانیم همان‌گونه که سردار سلیمانی برای تأمین امنیت و رفاه مردم فداکارانه جهاد کردند و به شهادت رسیدند، هر کاری که مایه حفظ امنیت و رفاه مردم باشد در راستای مکتب شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد: همان‌گونه که در بازدید امروز دیدیم ساخت مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال اجراست و در زمان‌بندی مشخص شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲ هزار کارگر و مهندس در پروژه احداث قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال تصریح کرد: روند اجرای این پروژه به صورت شبانه‌روزی در انجام است و توان خود را برای اتمام آن به کار گرفته‌ایم و تمام امکانات مورد نیاز تأمین می‌شود.

وی با اشاره به انجام تعهدات بنیاد مستضعفان در احداث قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال خاطرنشان کرد: توانستیم با همکاری بسیار مطلوب با دولت این بخش از پروژه را آماده کنیم.

احداث بزرگترین تونل خاورمیانه در قطعه دوم از آزادراه تهران – شمال

فتاح با اشاره به احداث تونل البرز شرقی به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه قطعه دوم از آزادراه تهران – شمال گفت: بنا بر زمان‌بندی صورت گرفته عملیات عمرانی این تونل یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پس از اتمام عملیات عمرانی تونل البرز شرقی روند نصب تجهیزات و تأسیسات آن شروع می‌شود، اظهار کرد: طراحی‌های صورت گرفته به صورتی است که تجهیزات و تأسیسات در طبقه فوقانی تونل نصب خواهند شد.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: پروژه آزادراه تهران - شمال توسط متخصصان و کارگران ایرانی در حال احداث است، انجام این پروژه تمام ایرانی مایه مباهات و افتخار است.

آزادراه تهران - شمال نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌ها می‌دهد

وی خاطرنشان کرد: مهندسان ایرانی توانستند بدون هیچ چشم‌داشتی به خارج تمامی طراحی و اجرای پروژه را که دارای فناوری بسیار بالا و در تراز فناوری روز دنیا بود با دستان توانمند خود رقم بزنند.

فتاح گفت: احداث پروژه آزادراه تهران - شمال نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌ها می‌دهد، بنابراین باید به توان داخلی اعتماد کرد، چراکه اعتماد به این امر کشور را از نیاز به خارج بی‌نیاز می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: مردم از قطعه یک آزادراه تهران - شمال استقبال بسیار خوبی کردند که همین امر باعث شد تا سرعت کار برای تحقق وعده خود را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات