شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل ثبت احوال البرز خبر داد؛

پایان انتظار متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال البرز اعلام کرد که با رفع محدودیت تیراژ، به زودی انتظار متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند به پایان می‌رسد.

به گزارش رمزگشانیوز  مدیرکل ثبت احوال البرز با بیان اینکه در حال حاضر تولید بدنه و تراشه‌های کارت ملی هوشمند توسط چاپخانه‌های دولتی کشور انجام می‌شود ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده است، گفت: با رفع محدودیت تیراژ، به زودی انتظار متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند به پایان می‌رسد.

«محمد علی رفیع پور» با اشاره به اینکه برای کاربردی شدن عملکرد تعریف شده برای کارت ملی‌های هوشمند همکاری دستگاه‌های مختلف ضروری است، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف باید پایه ارائه خدمات خود را بر مبنای کارت ملی هوشمند قرار دهند.

وی ادامه داد: البته چند دستگاه از جمله سیستم بانکی مبنای خدمات خود را کارت ملی هوشمند قرار داده اند و در صورت فعال سازی فرایند احراز هویت اثر انگشتی می‌توانند از قابلیت‌های کارت ملی هوشمند به خوبی استفاده کنند.

وی در پاسخ به دلیل تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند برای متقاضیان توضیح داد: تا مدتی قبل بدنه و تراشه کارت ملی هوشمند وارداتی بود و اعمال تحریم‌ها باعث بروز مشکل در واردات آنها شده بود که همین امر تحویل به موقع کارت ملی‌های هوشمند را با مشکل مواجه کرده بود.

این مسئول افزود: در حال حاضر تولید بدنه و تراشه‌ها توسط چاپخانه‌های دولتی کشور انجام می‌شود ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

رفیع پور اضافه کرد: با رفع محدودیت تیراژ، به زودی انتظار متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند به پایان می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال البرز ادامه داد: تا کنون درخواست بیش از ۹۹ درصد واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این افراد با رسیدی که از ثبت احوال دریافت می‌کنند می‌توانند تا زمان دریافت کارت ملی هوشمند امور خود را پیش ببرند.

این مسئول گفت: تولید داخلی بدنه کارت ملی باعث شده طی یک ماه اخیر کلیه متقاضیان تا پایان سال ۹۷ کارت ملی خود را دریافت کنند و در حال حاضر وارد صدور کارت ملی برای متقاضیان سال ۹۸ شده‌ایم.

وی توضیح داد: امیدواریم تا پایان سال بسیاری از کسانی که درخواست کارت ملی هوشمند داده اند بتوانند کارت خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات