شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابتلای 51 درصد از مبتلایان کرونا در دورهمی‌‍‌های خانوادگی

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز گفت: بیش از 51 درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی بیمار شدند از این رو به نظر می‌رسد این محدودیت تردد شبانه نقش مؤثری در کاهش آمار بیماری داشته است.

به گزارش رمزگشانیوز «نورمحمد فردی» با اشاره به اینکه تنها شهرستان نارنجی استان البرز کرج است، گفت: مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در سطح استان بنا به تعریف ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های زرد و نارنجی اجرا خواهد شد، ادامه داد: مقرر شد از این پس منع تردد شبانه در شهرستان‌های زرد نیز اجرایی شود.

این مقام مسؤول یادآور شد: بیش از 51 درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی بیمار شدند از این رو به نظر می‌رسد این محدودیت تردد شبانه نقش مؤثری در کاهش آمار بیماری داشته است.

وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده، 5 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست داده‌اند.

فردی در بخش دیگری تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای تغییر ساعت محدودیت‌ها توسط ستاد ملی بوده است و از حیطه اختیارات استان‌ها خارج است.

این مقام مسئول افزود: در وضعیت زرد گروه مشاغل۱، ۲ و ۳ به غیر از گروه ۴ به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ادارت نیز با دو سوم نیرو کار می‌کند همچنین در وضعیت نارنجی نیز رسته ۱و۲ فعالیت دارند و ادارت با 50 درصد ظرفیت فعال خواهند بود.

وی در رابطه با خروج خودروها از استان، اظهار کرد: منع مسافرت‌ و خروج پلاک بومی از استان همچنان ادامه دارد، در صورتی که شخصی سفر ضروری داشته باشد می‌تواند به فرمانداری شهرستان خود مراجعه کرده و برگه تردد دریافت کنند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات