جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حسین دهقان، نخستین نامزد انتخابات ۱۴۰۰

پس از هفته‌ها گمانه زنی در خصوص نامزدان احتمالی انتخابات سرنوشت ساز سال آینده، این «سعید دهقان» بود که زودتر از بقیه به شایعات پایان داد و از تصمیمش برای شرکت در رقابت انتخاباتی ایران 1400 گفت.

به گزارش رمزگشانیوز «حسین دهقان» وزیر دفاع کابینه نخست حسن روحانی و مشاور فعلی مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی با انتشار گفتگویی ویدیویی رسما خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰ معرفی کرد.

وی که اوایل انقلاب با عضویت در سپاه کار خود را آغاز کرد، در نطق اعلام نامزدی خود گفت که به هیچ یک از جریانات سیاسی متعارف امروز جامعه ایران از جمله اصولگرا و اصلاح‌طلب وابستگی ندارد و آن چه برای او اهمیت دارد، پیگیری خواسته‌های مردم قبل از پیگیری خواسته‌های حزبی و گروهی است.

حسین دهقان که فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران در ابتدای دهه ۷۰ بود، در پیام انتخاباتی خود تاکید کرد: « قادرم یک فضای اجماع، تفاهم و گفت‌وگو در سطح ملی و یک فضای گفت‌وگوی از موضع قدرت و عزت با خارج فراهم کنم.»

وی همچنین تصریح کرد: «باید از فضای سنتی حاکم بر اداره و تصمیم‌گیری‌مان فاصله جدی بگیریم و به فضایی جدید وارد شویم و نظام اداری سالم و کارآمدی را که در خدمت توسعه کشور باشد، فراهم کنیم.»

حسین دهقانی پوده مشهور به حسین دهقان در اسفند ۱۳۳۵ در روستای پوده، استان اصفهان به دنیا آمد. وی سیاست‌مدار، معاون ریاست جمهوری، رئیس سابق بنیاد شهید و فرمانده نظامی است که پیش‌تر در دولت یازدهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی فعالیت می‌کند. دهقان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دکتری مدیریت از دانشگاه تهران است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات